„Povolením těchto tříd jsem se dlouho zabývala a jsem ráda, že se to nakonec povedlo. Je skvělé, že se děti s poruchami autistického spektra mohou učit spolu se zdravými. Doposud to bylo tak, že každý žák s postižením měl svého asistenta v rámci běžné třídy, ale vzhledem k rozdílné výkonnosti dětí s autismem v jednotlivých předmětech toto řešení není ideální. Díky těmto speciálním třídám bude možné prolínání dětí a zvýší se i jejich komfort při samotné výuce. Pro tyto děti to bude velké plus do dalšího života, protože budou moci vyrůstat mezi svými zdravými vrstevníky,“ vysvětluje klady speciálních tříd Lenka Kohoutová předsedkyně Podvýboru pro osoby se zdravotním postižením a sociálně potřebné.
Schvalování této novinky však nebylo bez problému, a to z toho důvodu, že zřizování těchto speciálních tříd nejsou nijak legislativně ošetřeny a výjimku jako v případě ZŠ Jaroslava Seiferta v Praze 3, může udělit pouze magistrátní odbor pro speciální vzdělávání.
„Musím poděkovat paní poslankyni Kohoutové, která se velmi aktivně podílela na vyjednávání právě s odborem speciálního vzdělávání. Tyto třídy jsou cesta správným směrem, protože ucelené vzdělávání pro tyto děti, které netrpí mentálním postižením v Praze chybí. A to především při běžné základní škole, která umožňuje integraci těchto dětí na některé předměty.“ poukazuje na význam novinky ředitelka základní školy Paedr. Břetislava Mardešićová.
Jestli založení těchto speciálních tříd zůstane pouhou raritou nebo nastolí nový trend ve speciálním vzdělávání, ukáže až čas. Rozhodně jde o dobrý posun v integraci lidí se zdravotním postižením.