ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.09.2011 18:21:00

Pane poslanče Hulinský, nepláčeme, pracujeme!

Pane poslanče Hulinský, nepláčeme, pracujeme!

Reakce na článek poslance Petra Hulinského.

Pan poslanec Hulinský ve svém textu pro Parlamentní listy z 26. září pod názvem „Hulinský: Pane ministře Jankovský, neplakejte nad rozlitým mlékem a hledejte řešení" opětovně prokazuje nedostatečné znalosti o systému a stavu čerpání z evropských fondů. V nedělním pořadu Partie jsem konstatoval a popsal složitou situaci v současném programovém období a nastínil možnosti MMR jako koordinátora (NOK) čerpání z evropských fondů.

Držme se faktů, ne dojmů:

  • Čerpání ohroženo v tuto chvíli není.
  • Skutečnosti, že některé operační programy čerpají pomaleji než jiné, si je MMR velmi dobře vědomo, přijímá k tomu opatření, o kterých aktivně informuje vládu a ostatní dotčené orgány.
  • Lze ilustrovat na příkladu OPVK (Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost), kde MMR zavedlo tzv. zesílené řízení rizik. Co to znamená? Sledujeme všechna rizika, která v tomto programu mohou ohrozit řádné vyčerpání finančních prostředků. Jsou shrnuta v tzv. akčním plánu, který obsahuje jednotlivé kroky jak finanční prostředky zachovat ve prospěch ČR. O pokroku v plnění tohoto plánu je vláda měsíčně informována.
  • Obdobně postupujeme u všech programů, kde se objeví riziko spojené se ztrátou finančních prostředků nebo jiné závažné problémy. MMR bedlivě sleduje vývoj v čerpání jednotlivých OP a identifikuje rizika, která by mohla čerpání ohrozit, a zároveň bezprostředně při zjištění nedostatků zahajuje jednání s řídícími představiteli operačních programů.
  • V květnu MMR navrhlo přesun téměř miliardy korun mezi operačními programy tak, aby peníze byly čerpány včas a efektivně. Po schválení Vládou ČR byl tento požadavek odeslán do Bruselu.

Co se týká aktuálních čísel, lze konstatovat fakt, že rok 2011 není z hlediska čerpání ohrožen. Je nutno již po několikáté zdůraznit, že čerpání není závod a je třeba se soustředit rovněž na kvalitu realizovaných projektů.
   
MMR také dlouhodobě připravuje systémová opatření pro zajištění efektivního čerpání. Jedním z nich je např. novela Zákona o veřejných zakázkách (ZVZ) č. 137/2006 Sb., která má mimo jiné za cíl zvýšit transparentnost při nakládání s veřejnými prostředky. Dalším příkladem je projekt na semináře pro žadatele a příjemce, který by jim měl objasnit pravidla pro správné předložení a především řízení projektu nebo správné administrování veřejné zakázky.

MMR dlouhodobě sleduje a monitoruje stav čerpání z fondů EU. Každý měsíc vydává tzv. „Měsíční monitorovací zprávu", kde jsou veškeré údaje uveřejňovány a jsou tak dostupné široké veřejnosti, tedy i panu poslanci Hulinskému. (http://www.strukturalni-fondy.cz/Mesicni-monitorovaci-zprava). Nejaktuálnější data budou zveřejněna zítra.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama