Jako by na volební propagaci nestačily finance od podnikatelských sponzorů, ještě i místní média a žel na čele s Mosteckým deníkem (kdysi dost objektivním za vedení O. Hájka), pomáhají seč mohou. Když ne dezinformacemi, tak neúplnými informacemi. Potěšitelné je, že i v neděli ráno „maká“ redaktor M. Vokurka a již v 07,00 hod. ráno na web tohoto deníku zavěsil informaci nazvanou „Vliv žen v komunální politice na Mostecku roste. Dokáží se víc obětovat.“ Ale to pan redaktor zřejmě rovněž, protože řekněte v neděli a v sedm ráno? Ale zřejmě brzká sváteční ranní hodina způsobila, že byl zrak i mysl tak nějak zamlženy a šlo opravdu jen o neúplnou informaci a nikoliv o solidní analýzu umístění žen na kandidátkách subjektů jdoucích do komunálních voleb, např. zde v Mostě. Jistě by pak zjistil, že jeho neinformování o kandidátce hnutí Občané městu, město občanům (OMMO) bylo, jak jinak opět nesolidní tedy žádné. Prostě OMMO na Mostecku nekandiduje, řádné OMMO na Mostecku není. Přitom právě pan redaktor Vokurka ví, že KD Repre je pod vlivem a v majetku města zpět jen díky našemu hnutí, protože dostával exkluzivní informace o tom, jak to bylo, kdo, kdy jak a proč se na prodeji KD Repre podílel, i to že dodnes nejsou pozemky pod ním vypořádány, a tedy záměry něco s Reprem udělat jsou, žel stále, mírně řečeno, jen na vodě. Ale řekněte, servat se o nějakých 500 mil. Kč možná více, s nimiž se údajně na jeho rekonstrukci počítá, již stojí za to nějaké angažování, anebo o čemsi nebo komusi pomlčet, že?
Udělali jsme přehled žen na kandidátkách v Mostě za něj, resp. redakci MD. Přitom třeba u ANO měl dobře na analýzu našlápnuto, takže počítat umí. Tady přehled je:
Zastoupení žen na kandidátkách jednotlivých stran pro volby v říjnu 2018 – Most:
1. ANO – 62,2 %
2. Hnutí za zrovnoprávnění maminek – 48,9 %
3. Starostové a nezávislý s podporou Toryů – 46,7 %
4. SPD – 40,- %
5. OMMO – 40,- %
6. Piráti a Zelení pro Most – 37,8 %
7. Otevřená radnice Most – 35,6 %
8. KSČM – 33,3 %
9. ČSSD – 31,1 %
10. ODS – 28,9 %
11. ProMost – 20,- %
12. SMM – 17,8 %
Ale třeba pan redaktor vycházel z toho, že na stránkách jiné místní tiskoviny týdeníku Homér vyšla u sdělení sice správná, leč rovněž neúplná inforamce. Ve fotogalerii lídrů kandidujících stran v Mostě bylo u prázdného políčka lídra hnutí OMMO napsáno – poskytnutí fotografie odmítnuto. Jenže paní šéfredaktorka byla e-mailovou komunikací upozorněna z jakého důvodu k odmítnutí dochází a potvrdila svou odpovědí, že to respektuje. Moc nerespektovala, protože jí bylo sděleno, když bude informaci uvádět, že požadujeme sdělení, proč jsme odmítli. Že je to kvůli tendenčnímu informování v dost dlouhé době sahající až do roku 2010 a pokračující v letech následujících, kdy tento týdeník a sama paní Borovská „ve svých nezapomenutelných editoriálech“ lhala svým čtenářům o údajném zcizování financí státu, města a kraje ze strany lídra současné kandidátky OMMO, vymýšlela fiktivní zadavatele inzerce a reklamy, která lídra dehonestovala. Policie ČR přitom vyšetřila a potvrdila, že nikdo z uváděných osob žádnou reklamu ani inzerci, navíc s požadavky na titulky typu Idiot Balín se opět dere do politiky, nezadávali. Přesto však Policie ČR věc odložila a dále nekonala. Proč asi? „Generální zadavatel“ (agent Toník – Trojan) zaúřadoval. Byť bychom měli být vděčni za každou reklamu, zejména v době volební kampaně, jsou určité limity, ze které by slušný člověk a politik zejména jít prostě neměl. Tímto limitem v tomto případě bylo, že by lídr OMMO byl v jedné řadě s těmi, kteří jej kdysi na základě lží a pomluv likvidovali a kteří mají na svědomí nedobrý věhlas Mostu jako Palerma na Severu a o nichž se obecně mezi lidmi hovoří jako o zkorumpovaných.
Takové informačně polovičaté novinařiny byl reaktor MD M. Vokurka kdysi prost, ale i v MD se prostě dějí změny a mění se i lidé z redakce. Přesto dle slov velikána naší kultury pana J. Wericha lze parafrázovat „nedá se to vždy porazit, ale je třeba s tím bojovat“. Dodal bych, i když se někdy nedaří a jeden dostane na čumu… ještě, že tito známí borci dovedou okopávat kotníky jen takto skoro anonymně, z povzdálí prostřednictvím jim poplatných a zaplacených médií.
V. Balín, lídr kandidátky OMMO a jednatel OMMO