Stavba za více než 117 milionů korun začne v pondělí 25. března. Stavební práce, které budou rozděleny do několika etap, potrvají do konce letošního roku.
Modernizace této frekventované komunikace si vyžádá nejen trpělivost řidičů a cestujících, ale i pochopení občanů, kteří bydlí v této části krajského města. Budou muset počítat s omezeními, která tu zkomplikují dopravu. Vzhledem ke špatnému technickému stavu silnice a mostu, ale nelze opravu odkládat.
„Rekonstruovat se bude 2,2 kilometru silnice od křižovatky s ulicí 17. listopadu po křižovatku s Třebovickou ulicí a úsek na mostě (ev. č. 479-003) přes železniční trať. Bude se kompletně opravovat vozovka, ve finále dostane nový asfaltobetonový koberec, který sníží hluk z dopravy. To ocení hlavně lidé, kteří bydlí v blízkosti této rušné komunikace. Zároveň opravíme autobusové zálivy, odvodnění komunikace a nainstalujeme nové bezpečnostní prvky – například povrch bude mít protismykovou úpravu,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania.
Rekonstrukce mostu, který převádí Opavskou ulici přes železniční trať, nezasáhne tramvajovou dopravu uprostřed mostního komplexu. „Řidiči ale budou muset počítat s omezením provozu. Ten bude střídavě sveden do jednoho jízdního pruhu v každém směru. Protože se bude sanovat nosná konstrukce mostu, bude pod ním na nezbytně nutnou dobu omezena také železniční doprava,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka. Upřesnil, že v první etapě rekonstrukce dojde po celé délce opravované trasy pouze k zúžení vozovky, zachovány budou oba jízdní pruhy. „O přesných uzavírkách, možných objížďkách, budou lidé včas informováni,“ dodal náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Etapy rekonstrukce Opavské ulice a mostu v Ostravě:
V úvodní etapě (PRAVÝ JÍZDNÍ PRUH od ul. Třebovické) bude podél obrub po celé délce trasy vyfrézován 1metrový pás. Pak se budou bourat staré obruby, uliční vpusti a osazovat nové. Po dokončení obrubníků včetně dvouřádku a uličních vpustí, budou následovat další práce, které si vyžádají pouze zúžení vozovky, zachovány budou oba jízdní pruhy.
V rámci další etapy (LEVÝ JÍZDNÍ PRUH od ul. Třebovické) se po celé trase práce rozšíří na šířku jednoho pruhu, budou tu odfrézovány zbylé části asfaltu a provedena recyklace a položení nových asfaltových vrstev.
V následující etapě se bude rekonstruovat křižovatka s ul. Martinovskou. Na maximálně 14 dnů bude komunikace zcela uzavřena s možností pravého odbočení na a z ulice Martinovské, a s možností pravého odbočení z ulice Francouzské. Při pracích dojde ke kompletní úpravě všech konstrukčních vrstev a budou položeny nové asfaltové vrstvy.
Rekonstrukce křižovatky s ul. Sokolovskou - kompletní úprava všech konstrukčních vrstev včetně opravy přilehlých obrub - bude realizována v rámci další etapy, a to při plné uzávěře (max. 14 dnů).
Další etapou (PRAVÝ JÍZDNÍ PRUH od ul. 17. listopadu) dojde k rozšíření prací v celé trase na šířku jednoho pruhu, kdy budou odfrézovány zbylé části asfaltu a provedena recyklace a nové asfaltové vrstvy.
Finální etapa (LEVÝ JÍZDNÍ PRUH od ul. 17. listopadu) se bude provádět v plné uzávěře jízdního pruhu. V této etapě dojde k vybourání, obnovení obrub a budou kompletně vyměněny konstrukční vrstvy. Bude možné zleva odbočit na Sokolovskou a Martinovskou ulici.
Současně s rekonstrukcí Opavské ulice bude zahájena i rekonstrukce silničního mostu přes trať SŽDC, tedy navazujícího mostu na „Svinovské mosty“, které prošly celkovou rekonstrukcí v roce 2012. Tramvajové mosty, které jsou mezi mostními komplexy, nebudou stavbou dotčeny.
V průběhu rekonstrukce mostu bude provoz na mostě omezen - střídavě bude sveden do jednoho jízdního pruhu v každém směru. Dojde k rekonstrukci mostního svršku, sanaci nosné konstrukce mostu a spodní stavby. Doprava na železniční trati pod mostem bude omezena jen na nezbytně nutnou dobu.