Vedení kraje zřejmě o bezpečnost našich občanů a kvalitní životní prostředí nestojí, jelikož jinak si nedovedu vysvětlit, proč vládnoucí koalice nehlasovala pro mé navržené usnesení, aby vedení kraje zajistilo řádné posouzení plánovaného nárůstu výcvikových letů na Karlovarském letišti z pohledu vlivu na životní prostředí, zdraví a kvalitu života obyvatel, kvalitu léčebného prostředí lázní a léčebných pramenů, na zdroj pitné vody a na životní prostředí. Výsledek tohoto hlasování jasně ukázal, že titěrný zisk 2,5 milionů je pro vládnoucí koalici v Karlovarském kraji více než kvalita života našich obyvatel. Po tomto hlasování a urputném tlaku vedení kraje si pokládám otázku komu letecká škola v Karlových Varech vlastně prospěje? Obyvatelům kraje přinese totiž pouze nadměrný hluk, zvýšené emise a znečištění ovzduší. Letišti 2,5 milionů korun za hangárování. Ostatní propočty zisku jsou velmi liché, jelikož nelze zaručit zisk za stravování, útraty a aktivity ve volném čase čínských studentů.
Proti škole pilotů se nyní postavily i hotely a restaurace a není se čemu divit, jelikož je to právě lázeňství, které je hlavním odvětvím našeho kraje. Je to právě lázeňství, kvůli kterému navštěvují každoročně hosté z celého světa náš kraj. A bude to pilotní škola, která pohodu a klid našich světových lázních bude narušovat. Proč tedy vedení kraje nenaslouchá svým občanům, voličům a upřednostňuje směšný zisk před jejich zájmy?
Pilotní škola F Air cvičí čínské piloty na území ČR republiky už nějaký ten rok. V dubnu 2017 prezident republiky Miloš Zeman přijal na Pražském hradě tehdy první skupinu celkem 14 čínských kadetů – budoucích pilotů Sichuan Airlines, kteří zahájili v letecké škole F AIR na Letišti Benešov 14-ti měsíční praktický výcvik. Tehdy Michal Markovič, ředitel letecké školy F AIR řekl: „Pro F AIR i čínské studenty je to nesmírná čest být uvítáni v České republice hlavou státu. Prezident Zeman nám v Číně otevřel dveře a my jsme jimi dokázali projít.“ Je tak zcela logické, že prezident Miloš Zeman podpořil tuto školu také při své březnové návštěvě Karlovarského kraje. Poptávka čínského trhu je přes 5 tisíc nových pilotů ročně, z nichž přibližně polovina se cvičí v zahraničí. Střednědobým cílem letecké školy F AIR bylo v roce 2017 otevřít v České republice další své základny a cvičit 200 čínských dopravních pilotů ročně.