Karla Maříková

  • SPD
  • Karlovarský kraj
  • poslankyně
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,58. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.10.2024 18:41:36

Genderová ideologie do škol nepatří

Genderová ideologie do škol nepatří

Celá řada rodičů omlouvá s výuky genderové ideologie a LGBT své děti a jsou nespokojeni, že se vůbec něco takového ve škole vyučuje.

Začněme tím, co vlastně genderová ideologie znamená. Na rozdíl od biologického pohlaví, které je založeno na objektivních biologických faktech, genderová ideologie se zabývá subjektivními představami o tom, jak lidé cítí svou genderovou identitu bez ohledu na biologické skutečnosti. Tato ideologie nabádá k tomu, abychom zpochybňovali přirozené rozdíly mezi muži a ženami a často vede ke zmatení a nejistotě, zejména u mladých lidí.
Školy by měly být místem, kde se děti učí základním znalostem, kritickému myšlení a respektu k druhým. Úkolem škol není vnášet do jejich života ideologické myšlenky, které mohou narušit jejich přirozený vývoj a vnímání vlastní identity. Děti potřebují čas na to, aby pochopily samy sebe a svět kolem nich, aniž by byly vystaveny nátlaku, aby přijaly koncepty, které mohou být protikladné k jejich vlastním zkušenostem nebo rodinným hodnotám.Navíc, vnášení genderové ideologie do škol může způsobit rozkol mezi rodiči a školou. Rodiče mají právo rozhodovat o tom, jaké hodnoty a přesvědčení jsou jejich dětem předávány. Když školy bez ohledu na rodičovský postoj prosazují určité ideologické koncepty, dochází k narušení této důležité součásti rodičovské zodpovědnosti.
Dalším důležitým aspektem je, že mnoho aspektů genderové ideologie zůstává vědecky nepodložených. Měli bychom být opatrní, než přijmeme a začneme vyučovat teorie, které nejsou podloženy solidním vědeckým výzkumem. Školy by měly stavět na faktech a důkazech, nikoli na ideologiích, které mohou být módní, ale nejsou nutně pravdivé.
Nakonec je důležité, abychom si uvědomili, že výchova ke skutečné toleranci a respektu k druhým nevyžaduje propagaci určité ideologie. Můžeme a měli bychom učit děti, aby respektovaly všechny lidi bez ohledu na jejich odlišnosti, aniž bychom jim vnucovali pohledy, které mohou být pro mnohé kontroverzní nebo problematické.
Závěrem bych chtěla zdůraznit, že naše školy by měly zůstat místem vzdělávání, ne indoktrinace. Měli bychom se zaměřit na to, abychom dětem poskytli solidní vzdělání, které je připraví na budoucnost, a současně respektovali práva rodičů a jejich role ve výchově.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama