„Společně se zahajovaným úsekem obchvatu Českých Budějovic na D3 je dohromady rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů je modernizace D1 a 61 kilometrů silnice I. třídy,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
V letošním roce se otevře celkem 23,5 kilometru dálničních staveb. V polovině roku půjde do provozu 8,1 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem, na konci roku pak 14,3 kilometrů D1 mezi Přerovem a Lipníkem a také kilometr dlouhá mimoúrovňová křižovatka Olšany na D46.
Z železničních staveb se letos dokončí revitalizace trati Týniště nad Orlicí – Broumov v délce 30 kilometrů, revitalizace 14 kilometrů trati Louny – Lovosice nebo stejně dlouhá optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice nebo trať Nymburk – Mladá Boleslav.
Se začátkem letošní stavební sezóny se také rozjela modernizace dálnice D1, kde je rozestavěno pět úseků a další dva se k nim přidají, dohromady se bude najednou stavět znovu 70 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi. Rozjely se také práce na obchvatu Českých Budějovic nebo na D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Stavět se letos začne i na D7, kde se zkapacitní obchvaty Panenského Týnce a Loun. Pokračovat budou také práce na II. etapě obchvatu Frýdku-Místku nebo na 17 kilometrech dlouhém úseku D48 Bělotín – Rybí.
Na železnici začnou práce na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc v délce 29 kilometrů, optimalizace 15kilometrového traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany, revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov nebo začne prodloužení podchodů na pražském hlavním nádraží směrem na Žižkov.