Nové vedení města v čele s primátorem Zámečníkem (Starostové) předalo po volbách v roce 2018 celý projekt vedení kraje (Starostové). Údajně z toho důvodu, že město nemá peníze na kofinancování, a že by byla dotace nižší o peníze, které by se vybraly na parkovném za dobu 20-ti let po zahájení provozu. Kraj nijak nepospíchal s přepracováním projektu a až pozdě si uvědomil, že o dotaci nestihne požádat.
Parkovací dům měl sloužit Liberečanům či dojíždějícím během týdne. O víkendech a prázd-ninách pak hlavně návštěvníkům města, kteří chtějí navštívit centrum nebo třeba ZOO. Stra-tegická poloha u sjezdu z průtahu a hned vedle hlavní tramvajové linky k tomu přímo vybízela.
„Je to již několikátý projekt, který mohl zlepšit život v Liberci, ale Starostové ho stopli, i když měl být financován z dotace, nikoli z rozpočtu města. Zatímco Změna připravila prakticky z ničeho několik desítek dotačních projektů, které do rozpočtu přinesly již stovky milionů Kč, Starostové v tomto ohledu zatím nic nepředvedli,“ říká bývalý náměstek Korytář.
Projekt parkovacího domu pro cca 400 míst měl být jednou z hlavních součástí systému řešení parkování ve městě. Navíc mohl městu přinášet dlouhodobě peníze z vybraného parkovného (snižování dotace o vybrané parkovné je mýtus).
Dle původního projektu, který vypracoval arch. Stolín, měla vyrůst u autobusového nádraží jedna moderní budova s odpovídajícím zázemím pro cestující i řidiče autobusů, 400 parkova-cími místy, vyhlídkovou plošinou a integrovanými autobusovými zastávkami.
Projekt se od počátku potýkal s mnoha překážkami, kdy se bývalý primátor Batthyány (exA-NO) pokoušel zabránit koupi pozemků na autobusovém nádraží, nebo když odbor územního plánování na radnici v rozporu s usnesením zastupitelstva nepřipravil potřebnou změnu územního plánu, resp. vydal zamítavé stanovisko k projektu v rozporu se zákonem. Postup úředníků radnice za nezákonný později označil i krajský úřad.
Starostové už rok vládnou Libereckému kraji i Liberci a měli nejlepší možnost upravit si projekt autobusového nádraží s parkovacím domem podle svého přání. Neudělali nic a až teď z kraje neochotně prosáklo, že chtějí žádat o dotaci pouze na odbavovací halu autobusového nádraží. Parkovací dům se prý nestihne. Není žádný důvod, proč by se měla stihnout jedna část projektu a druhá ne, stačilo chtít a věnovat se tomu, říká Josef Šedlbauer.
Zrušením velkého projektu parkovacího domu se tak opět dostáváme do situace, kdy v minu-lém programovém období Liberec nevyčerpal z programu IPRM téměř půl miliardy dotací, které pro něj byly připravené. Tehdy i dnes tyto peníze Liberec přitom potřebuje na zanedba-nou infrastrukturu. Tehdy i dnes byli Starostové ve vedení města, uzavírá Šedlbauer.