V minulých dnech média informovala o tom, že v následujících měsících bude končit velká část pokladních certifikátů pro EET. Ovšem - a to je ten ďábel skrytý v detailu - automaticky se neobnovují. Proč hovořím o ďáblovi, pochopíte snadno.
Po skončení platnosti certifikátu nejsou tržby dále evidovány. A po expiraci nebo zneplatnění certifikátu, nelze certifikát obnovit ani prodloužit. Vy říkáte, jak se snažíte Finanční správu přiblížit daňovým subjektům, digitalizovat ji. Pod tím bych si například představovala, že prodloužení certifikátu buď projde automaticky, anebo bude daňový subjekt informován např. SSM adresně, že dojde k expiraci, tak jak se to chystá např. u občanských průkazů projde-li platnost. A nebo bude daňový subjekt... Pardon.
Mám-li správné informace, k ničemu takovému nedochází a Finanční správa vyčkává. Vyčkává na vylepšení svého rozpočtu z udělených pokut za opomenutí povinnosti obnovit certifikát, o kterém samozřejmě ví jen málo kdo. Já bych spíše od Finanční správy čekala metodické vedení a důkladnou prevenci, než mlčení.
Vážená paní ministryně, nestálo by za to, s tím něco udělat? Neustále hovoříte o tom, že chcete Finanční správu zjednodušit, zlidštit a nechcete posílit její preventivní a metodickou činnost, anebo budete daňovým subjektům, především těm menším, házet klacky pod nohy? Očekávala bych od Finanční správy spíše tuto pomoc než ty klacky pod nohy.
Děkuji za odpověď.