TOP 09 neopomene připomenout, že fungují teprve dva roky, zatímco parkování se řeší už dvacet let. Ovšem už zapomněli zmínit, že ve svých řadách mají pana Urbánka, který dříve seděl v zastupitelstvu za ODS, pana Vašíčka, rovněž bývalého člena a zastupitele za ODS a ve finále i pana Škodu, dřívějšího člena ČSSD, který v letech 2002 - 2006 působil jako místostarosta. Jejich řešení,totiž rozšiřovat hlídaná (rozuměj placená) parkoviště parkovacími domy lehké konstrukce, je vskutku úsměvné, když si uvědomíme, že hlídaná parkoviště jsou buď v nájmu nebo soukromá.
Zástupci Hnutí pro Prahu 11 (není zřejmé kteří, neb nejsou podepsáni) mi opět potvrdili, že jejich styl “všechno je špatně” se nezměnil ani po volbách. Drtivá většina článku je věnována kritice vládnoucí ODS a až na konci na pár řádcích najdeme “Možné varianty řešení”. Mají to být - Patrové garáže nadzemní i podzemní, zóny placeného parkování a pozor - “ponechání současného stavu”. Věta: “Proto bychom způsob řešení parkování na JM nechali na jeho obyvatelích.” dává jejich vyjádření pomyslnou korunu.
Abych se však neřadil k těm, kteří kritizují bez vlastního názoru, odcituji část programu Strany zelených v Praze 11 pro komunální volby 2010:
Problém parkování musí být řešen velmi citlivě. Nesouhlasíme se zákazy v okamžiku, kdy není dostatek alternativních míst. Naopak souhlasíme s tím, že auta by se měla vytlačit z centra sídliště na jeho okraj, ale tam pak musí být záruka volného a bezpečného stání. Jednoduchou betonovou nástavbou chceme zdvojnásobit počet parkovacích míst na okrajích sídlišť. Na tato parkoviště chceme veřejný kamerový systém a častější návštěvy policejních hlídek. Budeme prosazovat vyvážený poměr mezi placenými a neplacenými parkovišti. Každý, kdo má auto, musí vědět, že k autu je normální si zajistit i parkování. Na druhou stranu však chápeme, že jsou občané, kteří si nemohou dovolit platit hlídané stání a jsou na svém autě závislí (např. pracovně).
Jedna z dalších možností, jak řešit parkování uvnitř sídlišť, je výstavba parkovacích věží, např. na bocích panelových domů apod.
Zde je nutné doplnit, že “zákazy” se myslí omezení parkování pro rezidenty. Podle nás není možné snižovat počet parkovacích míst, jako se tomu stalo např. v Dědinově ulici, dříve, než jsou vytvořena jiná alternativní parkovací stání.
Navíc je samozřejmě nutné celý systém parkování doplnit obecnou snahou o snížení používaní automobilů v rámci Jižního Města, na což navazuje podpora cyklostezek, zřízení půjčoven kol na stanicích metra, snaha o navýšení spojů MHD apod.