Ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Marek Hlavica následně s podporou senátora Jiřího Drahoše představil prohlášení, podle něhož bude sdružení čítající téměř 70 mediálních, marketingových a reklamních agentur apelovat na své klienty, aby reklamu neumisťovali na dezinformačních platformách. Taková reklama podle expertů snižuje v očích zákazníků hodnotu a důvěryhodnost značky.
Jiří Drahoš na konferenci zmínil svou vlastní zkušenost s řetězovými e-maily během prezidentské kampaně a vyzval ke konkrétním krokům. „Je nejvyšší čas začít se v hybridní válce aktivně bránit. Ať již vhodnými opatřeními na internetových diskuzích, vymáháním platné legislativy i ve virtuálním prostoru či posilováním mediální gramotnosti, zejména u starší populace,“ uvedl senátor, který v horní komoře parlamentu zároveň předsedá Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice.
Na základě marketingových průzkumů je Marek Hlavica přesvědčen, že přestat využívat dezinformační weby jako reklamní prostor není z obchodního hlediska žádná oběť. „Existuje řada dalších způsobů, jak oslovit to samé publikum,“ řekl. Asociace komunikačních agentur očekává, že snížení příjmů z reklamy povede k omezení činnosti dezinformátorů, kteří staví na manipulaci a šíření nenávistných nálad ve společnosti.