doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA

  • ANO 2011
  • Hlavní město Praha
  • místopředseda PS PČR
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
2,86
muži 79%
ženy 20%
18+ 4%
26+ 6%
38+ 7%
50+ 81%

Průměrná známka je 2,86. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.02.2021 9:25:00

Cesta vlakem mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí na 100 minut

Cesta vlakem mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí na 100 minut

Po dostavbě tunelů na IV. železničním koridoru v roce 2023 se cestovní doba na jih Čech zrychlí o 25 minut. Při kontrolním dnu dopravních staveb na jihu Čech to řekl ministr dopravy Karel Havlíček.

 „V Jihočeském kraji aktuálně stavíme klíčové železniční a dálniční stavby s celostátním významem. Modernizace IV. železničního koridoru urychlí a zpohodlní cestování vlakem z Prahy do Českých Budějovic. Aktuálně rozestavěných 20 km obchvatu Českých Budějovic je dalším krokem k dotáhnutí dálnice D3 směrem k rakouským hranicím. Ještě v letošním roce zahájíme stavbu dalšího úseku z Třebonína do Kaplice,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

I v zimě pokračují práce na IV. železničním koridoru do Českých Budějovic. Správa železnic pracuje v tunelech Mezno a Deboreč. Aktuálně zde probíhají hydroizolační práce. Modernizace koridoru probíhá na úsecích Sudoměřice-Votice a Soběslav–Doubí. Oba úseky budou zmodernizovány v roce 2023. Části úseků jsou vyprojektovány na rychlost 200 km/h, což zkrátí cestovní dobu mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí.

V Českých Budějovicích je od léta 2020 v rekonstrukci památkově chráněná budova nádraží. Zmodernizují se všechny veřejně přístupné prostory a vytvoří se pracovní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Práce zahrnují rekonstrukci obvodového pláště, oken nebo střechy. Po dokončení v roce 2022 bude budova důstojnou stavbou vítající cestující do Jihočeského regionu.

„V silniční dopravě je v realizaci 20 km obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Ředitelství silnic a dálnic pracuje na dvou úsecích – z Úsilného do Hodějovic v délce 7,2 km a z Hodějovic do Třebonína v délce 12,5 km. Součástí prvního z úseků je příprava stavby tunelu Pohůrka, který muselo ŘSD z důvodu průsaků spodních vod technologicky upravit. Došlo tak k posunutí zprovoznění stavby tunelu na konec roku 2024,“ dodává ministr.

V letošním roce plánuje ŘSD zahájení další části D3 směrem k Rakousku a to úsekem Třebonín – Kaplice nádraží v délce 8,5 km.

Aktuálně je v realizaci 211,8 km dálnic a silnic I. třídy. Z toho je 106,4 km dálnic na zelené louce, 50 km modernizace D1 a 57,1 km silnic I. třídy.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama