„V rámci pokračující přípravy realizace stavby metra D byly uzavřeny dohody s vlastníky pozemků ve stavbou dotčených lokalitách Nemocnice Krč a Nádraží Krč a připravují se další v lokalitách Libuš, Písnice a Depo Písnice, kde se také předpokládá městský rozvoj. Příkladem jsou již hotové urbanistické studie pro lokalitu Libuš či Písnici,“ doplňuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje.
Součástí těchto dohod je, a předpokládá se, že i bude, závazek Prahy na zrušení stavební uzávěry, která v současnosti blokuje stavební rozvoj dotčených lokalit. „Stavba metra D je dostatečně chráněná uzavřenými dohodami a platným územním rozhodnutím. Proto je možné část stavební uzávěry zrušit. S přihlédnutím k době, která je potřebná pro projednání, můžeme předpokládat, že do doby, než bude předmětná stavební uzávěra zrušena, bude vydáno pravomocné stavební povolení a bude zahájena stavba trasy první fáze metra D,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora a radní pro oblast dopravy.
Již v dubnu byla Zastupitelstvem hl. m. Prahy vydána změna územního plánu, kterou byla upřesněna trasa metra D včetně stanic, vestibulů a depa v rozsahu úseku Pankrác – Depo Písnice. Tato změna, se týká právě i okolí budoucích stanic. „Změna územního plánu a sejmutí stavební uzávěry pomůže Praze nejenom z pohledu dopravy, ale také bydlení a služeb. Na okolí stanic Libuš i Písnice jsou již hotové urbanistické studie, podle kterých se můžou tyto lokality rozvíjet,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.