MiLoGvidace
Váženy pane, jste předseda právního výboru EP. Jak myslíte, že se bude celá záležitost ohledně MiLoGu vyvíjet? Ministru Ťokovi je celá problematika úplně jedno. S Česmadem nekomunikuje a k záležitosti se nevyjadřuje. Jsem malý dopravce z Vysočiny a moje podnikání je založeno především na přepravách v Německu, Francii a Lucembursku... tedy na volném pohybu služeb. Nedokážu si představit, že bych měl řidičům vyplácet německou, francouzskou, lucemburskou minimální mzdu...k tomu české diety. (Pak by měli moji řidiči větší mzdu než ti lucembursky)... a pro mě by to znamenalo jasný následek a to je úpadek. A to nemluvím o veškeré té administrativní zátěži. Celou záležitost jsem konzultoval s mými kolegy a řada z nich své firmy opravdu prodá, nebo zavře. Nemyslíte si, že je to jasná likvidace východoevropských dopravců? Vždyť staré členské země už ty naše trhy získali, teď potřebují pracovní sílu z novych členských zemí. Ale rozhodně nepotřebují konkurenci z východu.:) Děkuji za Váš názor
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
31.03.2015 14:37:19 - doc. JUDr. Pavel Svoboda, Ph.D., D.E.A.
Dobrý
den,
podle mého soukromého názoru porušilo německo unijní právo. Bavili jsme se o tom na plénu 25.3. Poslanci jsou vesměs názoru že:
- německý zákon je proti principu subsidiarity, zasahuje rovněž do principu volného pohybu služeb, zboží a osob, staví se proti volnému trhu
- zákon je nastaven diskriminačně vůči zahraničním dopravcům, nepostihuje domácí dopravce, také je problém, že diety nesmí být součástí mzdy, což je opět diskriminační.