Už od osmdesátých let bydlím v paneláku na Benešovce a mám na rozdíl od některých kolegů v zastupitelstvu silnou a jasnou motivaci posouvat na Moravském Předměstí věci k lepšímu. Sám sebe jednoduše „neokecám”. K problematice přistupuji v trojí roli: v pozici opozičního zastupitele, člena komise místní samosprávy a samozřejmě i jako obyvatel lokality.
Na zastupitelstvu jste se nedávno dostal do ostré výměny s náměstkyni pro majetek Věrou Pourovo (ANO). O co šlo?
Vedení města ze dne na den o čtyřicet procent zdražilo parkování v podzemních garážích na Benešově třídě a to i v těch, do kterých zatéká. Paní náměstkyně mi slíbila, že se situace změní. Během pár dní otočila a dokonce začala tvrdit, že garáže jsou v dobrém stavu. Chodím okolo nich každý den, proto vím, že to není pravda. Vedení města vůbec nešlo o zlepšení parkování, ale o plnění městské pokladny. V případech, kdy garáže padají lidem skoro na hlavu, mi to přijde až nemravné.
Opozice paní náměstkyni často kritizuje i v jiných kauzách týkajících se Moravského Předměstí.
Hned dva návrhy, které paní náměstkyně plánovala předložit zastupitelstvu, vyvolaly velké pozdvižení. Loni se jednalo o rozšíření herny Krijcos do šířky i výšky. Nakonec se nám za pomoci veřejnosti podařilo rozsáhlému rozšíření herny s automaty, která ožebračuje stovky lidí, zabránit. Tématem posledních týdnů je stavba polyfunkčního domu Pilot 1. Ten by ukousl poslední zbytky zelených ploch mezi Médiem a ZŠ Mandysova. Tlak vyústil v jednání s vedením města, které přislíbilo hledat společně s investorem alternativní řešení a to včetně přesunu projektu do jiné lokality. Podobně kauzy se opakují s takřka železnou pravidelnosti. Občas mám pocit, že Moravské Předměstí je zakletá lokalita.
Občany ale samozřejmě nejvíce zajímá léta odkládaná revitalizace Benešovy třídy. Vidíte ji vůbec reálně?
V uplynulých měsících se řešily formality nutné k podání žádosti o územní rozhodnutí. To je společně se stavebním povolením nejdůležitější razítko. Podařilo se nám vyjednat mnohé kompromisy, aby příprava revitalizace mohla pokračovat. Fungovali jsme jako mediátoři mezi vlastníky, SVJ a městem. Až na jednu drobnost, která je doufám na dobré cestě, se vše potřebné podařilo zařídit. Bohužel povolovací proces se potáhne ještě nejméně dva roky a teprve poté bude možné vypsat tendr na stavební firmu, která Benešovu třídu opraví. Musíme se proklestit legislativní džunglí a hlavně celou dobu veřejnosti říkat reálný stav věci. Nesplnitelné sliby ničemu nepomohou. Pozitivní zpráva ovšem je, že už příští rok se bude moci opravit lávka u Kozlovky.
Text byl publikován na webu Hradeckého Deníku. Aktuální informace na www.pavel-vacek.cz.