„Naším cílem je urychleně pokračovat v rekonstrukci silnic zasažených v červnu velkou vodou a rádi bychom k tomu samozřejmě využili tyto státní peníze. Problém je v tom, že byly tyto finanční prostředky na podzim 2013 uvolněny s předpokladem, že je proinvestujeme do konce uplynulého roku. Kvůli náročné projektové přípravě, délce výběrových řízení na zpracovatele projektové dokumentace a realizátora staveb a vlastní výstavbě, to ale nebylo možné,“ vysvětlil krajský radní pro dopravu Antonín Krák.
Předpokládané náklady na nápravu popovodňových škod na krajské dopravní síti činí zhruba 164 milionů korun. „Většinu z nich by nám měly pomoci pokrýt právě peníze od Státního fondu dopravní infrastruktury. Zbylou část, tedy 31 by pak uhradil kraj ze svého rozpočtu,“ uzavřel Krák.
Příklady oprav
Českobudějovicko: Oprava mostu přes Stropnici u obce Veselka za 16,3 milionu Kč
Českokrumlovsko: Rekonstrukce opěrné zdi silnice Č. Krumlov – Rožmberk za 22,3 milionu Kč.
Prachaticko: Stabilizace silnice Malovice – Malovičky za 4,9 milionu Kč.
Strakonicko: Oprava mostu – mlýnský náhon Krašlovice za 4 miliony Kč.
Táborsko: Oprava mostu ve Stádleci za 27 milionů Kč.