Tou první bylo slavnostní dokončení rekonstrukce Velkých Valů. „Podél Velkých Valů byla vybudována nová opěrná zeď dlouhá 194 metrů. Tato stavba řešila havarijní stav, ke kterému došlo při loňských červnových povodních. Záplavy způsobily havárii několika úseků, které se sesuly do vodního toku. Navržené provedení nové opěrné zdi navazuje na již opravenou část nacházející se na západní straně od mostu přes Velké Valy. Výstavba opěrné zdi stála přibližně 29,3 milionu korun a realizovala ji firma Silmex. Investorem stavby byla Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, která na její realizaci získala dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury a od Středočeského kraje,“ vysvětlil středočeský hejtman Miloš Petera, který je zároveň starostou Nymburka.
Druhou důležitou dopravní stavbou, která zlepší život všech obyvatel Nymburka, bylo umístění nového dopravního značení, které zakazuje vjezd kamionů do centra města. „Ke změně dopravního značení jsme přistoupili poté, co byl dokončen obchvat Nymburka. Nyní je proto možné vyvést tranzitní dopravu, zvláště těžká nákladní auta z obytných území. Nové dopravní značení zvýší bezpečnost provozu, zlepší dopady na životní prostředí a umožní rychlejší a plynulou jízdu městem,“ řekl hejtman Miloš Petera, který spolu se zastupitelem města Nymburka Tomášem Machem slavnostně odhalil jednu z nových dopravních značek zakazující vjezd nákladních aut delších než 12 metrů do centra města.
Celkem bylo v Nymburce rozmístěno 48 svislých dopravních značek. Úprava dopravního značení stála přibližně půl milionu korun. Práce byly definitivně skončeny a převzaty do užívání dne 26. září 2014. „Naše úsilí vytěsnit těžkou kamionovou dopravu z centra Nymburka trvalo dlouhých šest let. Konečně bude střed města klidnější,“ doplnil středočeský hejtman a nymburský starosta Miloš Petera.