Konkrétně by se jednalo o mezi silnicí I. třídy č. 2 a dálnicí D1 a mezi obcemi Lipany a Mirošovice, navazující na silniční okruh kolem Prahy. Vypracování příslušné dopravní studie zadala na zasedání v pondělí 29. června Rada Středočeského kraje.
Na vypracování příslušné studie formou veřejné zakázky kraj uvolní částku nepřevyšující dva miliony korun. „Pozemní komunikace na území Říčanska v současné době neodpovídají požadavkům silničního provozu a historické uspořádání nevyhovuje nárokům souvisejícím s rostoucí bytovou výstavbou a požadavkům místních obyvatel na dostupnost a komfort cestování, ať už hromadnou dopravou, osobními automobily či na kole. Mnoho obyvatel těchto obcí dojíždí za prací do Prahy a na úzkých, ale silně vytížených silničkách třetí třídy, které nebyly dimenzovány na takové zatížení, je to mnohdy velmi nebezpečné,“ zdůvodnil nutnost razantních změn hejtman Miloš Petera (ČSSD).
Studie má posoudit nejvhodnější trasu nových komunikací mezi Lipany a Mirošovicemi a mezi silnicí I. třídy č. 2 a dálnicí D1, která by se vyhnula obcím Světice, Všestary, Tehov, Svojšovice a Všechromy, ale současně nenarazila na problémy s majetkoprávními vztahy či se získáním stavebního povolení a vhodně navázala i na budované pokračování obchvatu Prahy. Studie by zároveň měla mj. porovnat, jak bude vypadat dopravní zatížení v oblasti v letech 2020–2040, pokud zůstane stávající stav zachován a pokud dojde k realizaci plánované stavby, a jaký bude mít tato stavba vliv na snížení průjezdů dotčenými obcemi a na bezpečnost silničního provozu.
Studie by měla být připravena koncem roku.