co nového v Bruselu
Prý by si EU chtěla vydobýt další oblast, a to mýto. Jakože by dohlížela na to, aby po volné zóně obchodu, služeb a pohybu byla i čtvrtá, která by zaručovala stejné podmínky pro všechny členské země? A co by to v případě mýta znamenalo v praxi? Někde se totiž platí mýto, někde jako u nás jsou dálniční známky. Stejně tak jsem zaslechl, že chce EU zakázat rybí prsty, protože ryby nemají prsty. Tím se opravdu zabýváte?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
29.01.2017 14:07:31 - RNDr. Pavel Poc
Pokud
jde o mýto, už od roku 2009 se jedná o tom jak zjednodušit život evropským
dopravcům. Dnes je v členských státech zavedena řada systémů které nejsou
kopatibilní, některé země využívají mikrovlnné zařízení, jiné satelity, v autě
musí být několik typů zařízení, některé země ještě využívají systém
krátkodobých známek. Nejde tedy o stanovování výše mýtného, ale o sjednocení
technických požadavků tak, aby mohli dopravci v celé Unii používat jeden
kompatibiliní systém. Není to tedy o vydobývání kompetencí ale o sjednocení
technických podmínek tak, ptáte-li se co by to znamenalo v praxi, tak jednoduše
řečeno "jedna palubní jednotka, jedna smlouva, jedna fakturce", tedy
oproti dnešnímu stavu podstatné zjednodušení situace pro dopravce. Proces je
spíš technická záležitost než co jiného, pokud je mi známo, tak v ČR o udělení
statusu poskytovatele této služby zažádala společnost Eurowag v roce 2016. Jaký
je další vývoj nevím.
Ta věc o rybích prstech je samozřejmě nesmysl.