Ing. Bohuslav Chalupa

velmi nespokojený občan
  • BPP
  • Komín
  • kontrolní výbor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,11. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

11.02.2017 13:41:29 - ja_obcan

Pokus číslo 2... Komise

Jak jste se mohl podepsat pod takovou šaškárnu, jako byla tzv. zpráva komise? Odpovídejte vy a neklaďte občanům otázky. Ale ve vší slušnosti odpovím.... sledoval jsem na internetu celou estrádu při tzv. projednávání zprávy kde jestli se nemýlím pan Blažek ji četl...!!!

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

13.02.2017 15:02:57 - Ing. Bohuslav Chalupa
 Ještě se vrátím k předchozí diskusi  ...pokud rozumím čtenému textu, tak jste se ptal na teroristy, jejich pohyb po ČR a proč nejsou stíháni.  Nyní se rozsah mých dotazů, omlouvám se, rozšíří, a mimochodem opravdu by mne zajímalo, jak jste vlastně dospěl k názoru, že se nemohu tázat - nebo je mezi námi nějaký rozdíl (nejsem jenom „mašina na odpovědi“)? Tedy: jak souviselo téma vyšetřovací komise PSP ČR s obsahem Vaší předchozí otázky?

Takže k terorismu znovu a podobně - pokud máte Vy osobně konkrétní poznatky o někom, kdo je teroristou nebo podporuje teroristy, pak konejte dle zákonů této země, obraťte se na nejbližší orgán státní moci A splňte svou občanskou a oznamovací povinnost. Já, na rozdíl od Vás, v této žádné takové poznatky nemám (moje poznatky jsou poněkud jiné).

Pokud jde o vyšetřovací komisi – tuto, jak vy říkáte "šaškárnu", si odsouhlasila a zřídila poslanecká sněmovna jako politicky i věcně alibistickou reakci na mnou/námi (hnutí ANO2011) navržené projednání „reorganizace) PČR ve Výboru pro bezpečnost, kde to s ohledem na kompetenci PSP ČR jedině patřilo (a bylo zamítnuto všemi politickými subjekty mimo Hnutí ANO2011). Tím jsme byli ve sněmovně, jako ANO, postaveni do značně politicky problematické situace, protože pokud bychom nesouhlasili se zřízením vyšetřovací komise, tak by to bylo, o tom nemám žádné pochyby, zneužito a vykládáno jako důkaz toho, že ANO tuto „reorganizaci“ nechce vyšetřit. Komise byla od počátku postavena v silovém poměru 1:6. Ostatně to je, bez ohledu na koaliční smlouvu, standardní poměr postojů „standardních“ parlamentních stran (v parlamentu, kde není v zásadních otázkách problémem, aby se ČSSD spojila „devíti nulami“ a „občanskou destrukční stranou“). To zdaleka není o službě veřejnosti, to je o úsilí zachování 25 let pečlivě budovaných penězovodů, vztahů a politického vlivu.  Mimochodem – reorganizaci PČR dávám do uvozovek z prostého důvodu - jedná se o pseudoreorganizaci.

Jako člen komise jsem pracoval tak, jak sem běžně zvyklý a to velmi často v poněkud nevýhodném poměru 1:6, a faktem také je, že jsem sem byl velmi často se svými návrhy přehlasován. Pokud bych postupoval tak, že bych z principu bojkotoval jednání komise, pak by to mělo jen dva spojité efekty - byl bych hlasováním definitivně tak jako tak „převálcován“ a řada věcných i mediálních výstupů komise by byla formulována značně odlišněji od toho, co se mi nakonec v komisi podařilo obhájit a prosadit. Práce v komisi, v této konstelaci, za konkrétně stanovených mantinelů (PSP ČR) k vyšetřování a s mandátem "vyšetřovatele" (což je velmi jasně definovaný právní pojem závazně vymezený právně jak právy, tak i povinnostmi, který je značně odlišný od mandátu poslance) byla skutečně náročná. Nevidím jediný důvod, proč bych se nepodepsal pod závěry komise, na jejichž identifikaci a definování jsem se půl roku podílel. V této práci jsem kladl důraz na věcnost, nikoliv politikaření a zamezení tendence nasměrovat šetření jen k jednomu závěru.

Nic jsme, jako komise, neprokázali - když prohlásíte, že něco stalo nebo že někdo něco provedl, musíte pro to mít DŮKAZ, nikoli domněnku (ať již jakkoli oprávněnou). To co jsem měl k dispozici, mi neumožnilo takovéto jednoznačné prohlášení vydat a prezentovat, tak to prostě je. Komise nebyla šaškárnou, šaškárnou byla „reorganizace“ sama a postoj parlamentu!

A pro úplnost, media tuto „drobnost“ nebyla schopna rozlišit“  – závěrečná zpráva komise je jedna věc, a usnesení komise je věc druhá, oddělená – která potvrzuje, co jsem výše napsal – ačkoliv jsem pro některá usnesení nehlasoval, komise je většinově schválila a také je, logicky, jako návrh komise předložila parlamentu – nelíbí se mi to, ale takto jsou nastavená pravidla hry zvané demokracie.

Definitivně nechci a nebudu politikem, který se nebude řídit zdravým rozumem, odbornými znalostmi, který nebude objektivní a především DŮVĚRYHODNÝ – pokud bych se takto nechoval, pak bych nemohl vydržet sám se sebou a stal bych se typem nedůvěryhodného „tradičního“ politika. Pochybuji, že, to by se voličům líbilo. Nehledě k tomu, že by opačný postup byl v přímém rozporu s mým poslaneckým slibem.

Pokud volič a obecná morálka politiky o tento přístup, smýšlení, nebo chcete-li „nastavení“ nestojí, určitě to poznám za 8 měsíců na vlastní kůži – v každém případě jediné co skutečně mám ve své „režii“, je má poctivost a čest.

Nebo ještě jinak - Hnutí ANO2011 se jako jediné ze všech parlamentních politických subjektů postavilo za udržení nezávislosti konání policistů a policejních útvarů a to jednak na základě prvotního podnětu ze strany státních zástupců a jednak na základě jasně definovaného, příslušného článku koaliční smlouvy popisujícího, za jakých podmínek koaliční vláda přistoupí k reorganizaci. Reorganizace útvarů PČR s celostátní působností byla podle mého názoru provedena z větší části proto, aby tyto útvary byly ještě více pod politickým vlivem a kontrolou ČSSD – to, že věcně proběhla v souladu s kompetencemi ministra vnitra, respektive policejního prezidenta je prostě pravdou, ale stejně tak je pravdou to, že vedení MV a PČR při této dosti závažné změně zcela a úmyslně ignorovali Poslaneckou sněmovnu Parlamentu ČR a její orgány!!! a díky řadě neobjasněných a již definitivně neobjasnitelných náhod, skutečností a aspektů se stalo přinejmenším nevěrohodným - a to je to, co vidím jako hlavní problém (a ve svém důsledku i nebezpečný aspekt) celého fungování exekutivy, zejména silových složek. Jedna věc je exekutivní kompetence a odpovědnosti a druhou věcí je politická odpovědnost a odborná kompetence.

Svůj neměnný postoj, tedy že nejde o nějakou mou akutní reakci pouze nyní, mohu pro úplnost doložit přehledem mých vyjádření k „reorganizaci“ zde na PL po dobu celých 8 měsíců (neuvádím veškerá svá vystoupení v mediích a parlamentu):

11. 6. 2016 21:56:33

Reorganizace-je to "výstřel" do tmy, nebo "křeč" z bezradnosti a vyděšení?

12. 6. 2016 14:15:12

Pavlačová diskuse ve vzácné shodě ČSSD, KDU-ČSL a devíti nul

21. 6. 2016 1:02:31

Reorganizace nebo destabilizace bezpečnostních sborů ?

26. 7. 2016 16:17:49

otevřený dopis - Žádost o odložení reorganizace Policie ČR

4. 8. 2016 23:47:00

Reorganizace Policie ČR po necelých čtyřech dnech....

17. 8. 2016 12:28:55

Budu navrhovat úplné zveřejnění zprávy pana plk. Šlachty

15. 9. 2016 23:51:54

Dnešní usnesení Parlamentní vyšetřovací komise a jeho "překlad" z dílny ČSSD...

13. 11. 2016 21:08:04

Reorganizace policie a politická odpovědnost za její provedení...

a přikládám odkaz na stenoprotokol mého poslaneckého, doplňujícího, vyjádření k závěrům vyšetřovací komise ze dne 31. 1. 2017

http://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/054schuz/s054379.htm