Mgr. Václav Horáček

  • TOP 09
  • Železný Brod
  • městský radní
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,45. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28.01.2013 13:49:46 - Klára S.

výuka na Zš

Dobrý den, četla jsem vaši odpověď na téma reforma ZŠ. Já osobně si též myslím, že reforma je nutná, ale nemyslím si, že je vhodné klást takové nároky na děti na 1.stupni a v případě druhého by například měl zůstat 2. Cizí jazyk nadále volitelný- ne každý má jazykové nadání a když bude nucen se učit jazyky dva, nebude ovládat ani jeden. A pak mě zaráží jedna věc. Již nyní má moje dítě na druhém stupni 2x týdně odpoledku do půl 4, do toho chodí ještě na kroužky. Pokud mu přibudou předměty, budou mít ještě na kroužky čas? A to chcete tvrdit, že tak budou každý den ze školy vracet po 16 hodině?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

30.01.2013 15:23:40 - Mgr. Václav Horáček
Moderní doba postupuje velmi rychle, přináší nové podměty a možnosti, na které je samozřejmě nutné reagovat a přizpůsobovat se aktuálním potřebám výuky a formování žáků.

Má manželka je učitelkou v mateřské školce, mám tedy možnost sledovat vývoj dětí i pokroky v jejich schopnosti učení. Jsem původním zaměstnáním učitel národní školy, proto jsem si rozhodně vědom skutečnosti, že je třeba učivo přizpůsobovat věku a rozvoji dítěte. Osobně netvrdím, že je vhodné žákům maximálně navyšovat čas odpolední výuky a tím omezit prostor na volnočasové aktivity.

Považují za krok správným směrem najít reformu, která by přinesla mnoho nového. Na druhé straně změny o kterých hovořím, by měly být ve směru oddělení podstatných principů ve vzdělávání od těch méně podstatných a přežilých.
Jak jsem již předesílal, odborné otázky vzdělávacího programu nemají být otázkami politickými, nýbrž odbornými.

S pozdravem    
Mgr. Václav Horáček