Nekvalifikovaní učitelé
Vážený pane ministře,dovoluji si vás oslovit ohledně problematiky dodělávání pedagogické kvalifikace.Jsem ročník 1968,od svých osmnácti let pracuji ve školství a letošním rokem po 25ti leté praxi budu zřejmě muset řady učitelů opustit. Po gymnáziu jsem se nedostla na studium FF UK a začala jsem učit na ZŠ. Se synem jsem v roce 1992 nastoupila jako učitelka v mateřské škole, kde učím dodnes. Během let , kdy jsem veškerý čas věnovala dětem, jsem několikrát zkoušela přijímací zkoušky na vš, bohužel z důvodu velkého počtu uchazečů jsem nebyla přijata. Začala jsem tedy spoléhat na kritéria délky praxe a věku.Toto bylo zrušeno a já jsem sháněla odpovídající doplňkové studium. Na vysokou školu (spec.pedagogiku) jsem se opět nedostala, na UK v Praze jsem tedy začala studovat doplňkové studium vychovatelství (pro mš se tento obor neotvíral).V lednu jsem úspěšně zvládla závěrečné zoušky. Mohu říci jediné - délka praxe a zkušenosti člověku žádné studium nenehradí. Věřím ve zdravý rozum.Tomanová
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
05.02.2014 16:24:38 - Marcel Chládek
Dobrý den, moc Vám děkuji za přání a podporu. Co se týče nekvalifikovaných
učitelů, již před časem jsem upozorňoval, že to může představovat obrovský
problém. Zatímco na některých školách je jich minimum, na jiných jich může být
mnohem více, což může zkomplikovat škole situaci. Myslím, že se jedná o
zanedbaný problém, který dřívější reprezentace ministerstva školství pouze
valily před sebou jako balvan. Určitě se tímto problémem hodlám vážně zabývat.