Volby jsou odraz naší společnosti
Dobrý den, kážete ve Svém článku o povinnostech, zodpovědnosti atd., To nikoho z politiků nenapadlo, že občané nevolili ne pro svou lenost, ale z důvodů , že nesouhlasí s kandidáty, nevěří politikům? Politici píší jen o zodpovědnosti voličů, ale jakou má zodpovědnost politik? Mimo toho že jedná podle svého vědomí a svědomí? Zloděj krade také podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.Než začnete kritizovat voliče, je potřeba se zamyslet, proč nemají lidé zájem o volby.
M.Platzek
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Chápu tento argument, ale myslím, že nedostačuje. Doba, kdy nejsem spokojen s tím, co se děje v prostředí kde žiji, je právě daleko vhodnější k tomu něco s tím udělat. Pokud se nebudu zajímat o to, jak se chová posádka a vedení lodi na které pluji jednoznačně mne to předurčuje do role trosečníka. Chápal bych nezájem voličů v době, kdy vše funguje. To se bohužel neděje. Možná, že ve vašem případě jde o nemožnost si vybrat politického zástupce a na něj delegovat svůj mandát. Vůbec o tom nejsem přesvědčený u drtivé většiny ostatních nevoličů. Proto by bylo zajímavé i jen začít diskutovat o volební povinnosti. Chápejte ne povinnosti někoho zvolit, ale povinnosti jít k volbám a vhodit třeba jen prázdný papír k tomu určený, nebo prázdnou obálku. Ostatně byl by to pádný argument i pro politiky, že lidé mají sice zájem, ale nemají z čeho vybrat.
Zatím podle toho co sleduji, tedy jalová tlachání na internetu a v hospodách, jsem toho názoru, že je to více onou leností a výmluvou, než nemožností si vybrat z politiků toho. Mimo jiné, by to totiž znamenalo se o věc aktivně zajímat a zjistit si co je kdo zač, co dělá a to třeba i osobním kontaktem. Oné lenosti a pohodlnosti tolik nahrává bulvárnost a povrchnost mediálních informací, mnohdy tak dobře zmanipulovaných... a ochota lidí jim naslouchat a brát je jako argument.