pokutě pro příliš těžké kamiony
Dobrý den, senát řeší pokuty pro příliš těžké kamiony, dávají se pokuty řidičům. Jak si má podle Vás řidič ověřit váhu nákladu? Kdyby si chtěl řidič ověřit skutečnou váhu nákladu, musel by najezdit 10 kilometrů, aby našel váhu. Ikdyby váhu našel, už má náklad naložený a odesílatel to dál neřeší.Neměl by se spíše řešit tento problém - zodpovědnost nakládajícího za váhu nákladu?Nebo se v senátu prostě odhlasuje jednodušší řešení místo aby se problém řešil? Jestli se takto řeší všechny problémy, tak tady ten senát nepotřebujeme.
M.Platzek
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Vážený pane,
ve své poslední větě jste dal najevo, že jste možná příznivcem jednoduchých řešení, ze kterých Senát obviňujete.
Senátní návrh zákona ještě nebyl schválen, jen byl vyslán do legislativního procesu, je to pracovní návrh, který teď prodiskutují poslanci. Podali ho senátoři z třineckého regionu, kde se kamionová přeprava stává vážným problémem. Ukazuje se, že dobudování dálniční sítě je nejen pro tento region klíčové. V mnohém máte pravdu, ale obecně jsem toho názoru, že za náklad musí odpovídat svým dílem přepravce a dílem pak ten, kdo ho nakládá. Tento obchodní vztah pak musí být řádně ošetřen smlouvou. Všude ve světě zákony určují, jaké může být zatížení vozidla. Ani v Německu neřeší situaci tak, jak říkáte. I tam si to obě strany musejí ošetřit smlouvou. Chápu, že řidič, který vykonává úkol, těžko ovlivní tíhu nákladu, který veze. Měl by ale svého zaměstnavatele i toho, jehož náklad převáží, žádat o dodržování pravidel, která jsou upravena smlouvou.
Nejsem odborníkem na toto téma a určitě by k němu více dokázali říct mí kolegové ze skupiny předkladatelů.
S pozdravem
Milan Štěch