Mgr. Richard Brabec

  • ANO 2011
  • Jihočeský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,5. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.08.2014 9:41:28 - guffi

nízkoemisní zóny

Co říkáte na nízkoemisní zóny, které budou platit v Praze od roku 2016? A pokud se to týká aut starších 15 let, jak to bude s motorkami? Co když lidé budou jezdit na nich? Budou sice vyrobeny až po roce 2001, ale s emisemi na tom budou hůř než třeba favoriti, kterých jezdí stále hodně. Je myšleno i na toto?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

26.11.2014 0:27:36 - Mgr. Richard Brabec
Dobrý den,
u projektu nízkoemisních zón se MŽP inspirovalo vyspělými státy, jako jsou Německo, Rakousko či Itálie, kde už podobný systém funguje. Zavedení takovýchto zón pomůže zlepšit kvalitu života ve městech, která sužuje nadměrná doprava. Praha by se v tomto ohledu měla stát pilotním projektem v ČR. Jsme také připraveni vyhlásit dotační titul na podporu zavádění nízkoemisních zón i v dalších městech a obcích. Z programu plánujeme podporovat např. carsharing nebo cyklodopravu a další aktivity vedoucí ke zlepšování ovzduší.

Podle nařízení vlády se omezení v případě benzínových aut bude týkat těch vyrobených před 1. lednem 1993 a u naftových aut se bude vztahovat na ta, která byla vyrobena před 1. lednem 2001. Omezení vjezdu pro auta starší 15 let se tak vztahuje jen na ta naftová, a to proto, že produkují výrazně více škodlivin než auta na benzín. Nařízení vlády obsahuje omezení vjezdu do zóny i pro motorky. Pokud pražští zastupitelé schválí vyhlášení nízkoemisní zóny, bude platit omezený vjezd i pro nejstarší motocykly. Je sice pravda, že emisní normy se u motocyklů vyvíjely s jistým zpožděním oproti emisním mornám u aut. Nedá se ale rozhodně říci, že by novější motorky vypouštěly do vzduchu více emisí než staré favority. Navíc předpokládáme, že v centrech měst budou jezdit jen malé skútry, které vyprodukují jen malé množství emisí.