Zefektivnění hospodaření ministerstva přineslo 3,4 miliardy korun
Jaký je Váš postoj, ale i VO na tento předvolební populismus. K té uspoře by došlo, tak i tak. Nevšiml jsem si, ale něčeho zásadního, co by mohl pan Stropnický a jeho parta konečně prezentovat. Třeba...zásadní reorganizace MO/GŠ , to je takový šiml a kamárdšoft, že...tolik vyšších důstojníků a o.z. to je..., už proběhla nějaká úprava kritizovaného a přebujelého vojenského školství a různých ústavů vytvořených úměle pro vysloužilé vojáky ..., pořád je Dukla primární vojenská záležitost..., nebo přehršel VVP, no a co jsem slyšel, je třeba rychle využít krizovou dobu (UKr, IS..) ve prospěch novely zákona o VZP, hlavně pořádné mzdy a výsluhy..........
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
17.09.2014 11:22:27 - Ing. Antonín Seďa
Děkuji za dotaz. Nemohu hovořit za VO, ale budu hovořit pouze za sebe. Omlouvám se, ale opravdu jsem nikde neslyšel, že hospodaření MO přineslo 3,4 miliardy korun. O tom opravdu nevím a osobně o tom pochybuji, pokud ovšem pan ministr nehovoří o tom, že se nedaří utratit peníze na investice. A to z důvodu špatně nastaveného systému akvizičního procesu a neodvahy pana ministra, jak by řekl exprezident Klaus, nakupovat napřímo přes rozhodnutí vlády. Souhlasím s nástinem hlavních problémů v naší armádě i na MO. Tím prvním je opravdu neochota reorganizovat strukturu GŠ, jako integrované čísti MO. Prostě propouštěli se VzP na útvarech a nikoliv tam, kde je to potřeba. Špatné personální situaci odpovídá i návrh novely zákona o VzP. Tady s Vámi musím souhlasit, že bych odměňování a další věci vojáků řešil jiným systémem a ne navrhovaným stabilizačním příplatkem. Nicméně se mě a ČSSD podařilo prosadit úpravu zákona v rámci komplexního pozměňujícího návrhu VO. Ale i další branné zákony nejsou koncepčně v pořádku. Podle mého názoru vychází tyto legislativní návrhy tak, aby "legalizovaly" současný stav AČR. Ano, možná, že je to ostré vyjádření, ale mám z těch návrhů tento pocit, hraničící s jistotou. Dalším problémem je neschopnost MO kvalitně vypisovat výběrová řízení a provádět efektivně a transparentně armádní akvizice. Prostě MO neumí ani utratit finance, kterých má opravdu málo, dnes cca 1,08% HDP (43 miliard korun). Takže snaha postupně navyšovat rozpočet kapitoly 307 musí jít ruku v ruce se systémovými změnami, jak na MO, tak v AČR.