řidiči
Auta ve špatném technickém stavu nebudou moci na silnice. Mysleli jste ale také na to, co udělat proto, abyste takovému stavu zabránily? Proč máme auta oproti cizině v tak hrozném stavu? Odpověď je jednoduchá, mají kvalitní silnice, na rozdíl od nás. Jsem velmi zvědav na Vaši odpověď. Děkuji Vojta
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
13.11.2014 18:46:31 - Ing. Martin Kolovratník
Pochopil jsem správně, že vinu za špatný stav
vozidel kladete nekvalitním silnicím? Pokud je to správně, tak podle mě máte
pravdu jen zčásti. Obecně je problém v tom, že máme extrémně zastaralý vozový
park. Lidé svá stará auta lepí a flikují, často obcházejí kontrolu emisí a STK.
Přitom v bazarech dnes najdete spoustu levných aut v perfektním stavu, o tom
jsem se přesvědčil osobně. Větší přísnost proti vrakům by proto měla občany
„pošťouchnout“, aby si ve vlastním zájmu pořídili něco lepšího. A k vozovkám?
Tady vám dávám stoprocentně za pravdu. Jeden novinář, který nedávno projel
Evropu, prohlásil, že máme silnice úplně nejhorší. A že nechápe, jak si můžeme
dovolit vybírat mýtné. Je to dědictví minulých vlád a budeme mít co dělat,
abychom ho napravili. Ale potřebné kroky se nám daří. Například v těchto dnech
Hnutí ANO prosadilo ve sněmovním výboru i na SFDI to, že stát přidá v příštím
roce všem krajům téměř 3 MLD na opravy těch nejhorších úseků II a III tříd. To
je skvělá věc, která pomůže během několika měsíců. Bohužel musím férově
přiznat, že odstupujícímu ministru Prachařovi pár příležitostí uteklo. Už dnes
mohly běžet výkupy pozemků (které teprve startují) a například ŘSD už mohlo mít
připraveno spoustu nových silnic. Nový ministr bude mít co dělat, aby toto
zpoždění napravil.