ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,65. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

03.11.2014 11:14:37 - walli

vysílání ČT

Je veřejným tajemství, že informace, které podává ČT jsou zkreslené a neobjektivní. Do toho přichází s vlastními, dle mě úplně zbytečnými pořady, kde propagují menšiny. Viz pořad o těch paterčatech, či o školácích. Můj dotaz zní, proč si za to máme platit? Proč si někdo ne vysílání VEŘEJNOSPRÁVNÍ televize nedošlápne? Zabývá se tím vůbec někdo ve sněmovně? V senátu je výbor pro sdělovací prostředky, ve sněmovně ho postrádám

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

04.11.2014 7:59:51 - Ing. Karel Fiedler

Dobrý den, děkuji za Váš  dotaz a Váš podnět současně. V Senátu Vámi zmiňovaný výbor sice není, je tam však Stálá komise pro sdělovací prostředky, kterou pravděpodobně máte na mysli. A taková ve Sněmovně opravdu není. Sněmovna však volí rady pro televize a rozhlas. Souhlasím však plně s Vámi, že dosah jejího dozoru je stále více vnímán jako řekněme problematický nebo nedostatečný. Děkuji tedy opravdu za Váš podnět, který rozhodně stojí za minimálně zamyšlení. Nespokojenost s činností veřejnoprávních médií je čím dál více patrnější z různých míst společenského spektra ( a myslím, že obzvláště my z hnutí Úsvit s tím máme "bohaté zkušenosti"...)

Nejde jen o Vámi zmiňované menšiny a často mnohými kritizované zpravodajství z Ukrajiny ( a já bych doplnil i z domova ), ale i další funkce možností veřejnoprávního média, které místo plnění služby společnosti se stále více svým projevem stává jen dalším komerčním subjektem. Konkrétně mám na mysli např. šíření informací o tom, jak by správně měly fungovat okrskové volební komise, členové v nich a jak správně by mělo probíhat sčítání hlasů a kontrola výsledků ( naše zkušenosti z posledních komunálních voleb jsou v tomto více než tristní ). Nebo jiný příklad - šíření popularizace technického vzdělávání a školství, srovnávání uplatnění ( i finančního ohodnocení ) studentů humanitních a technických oborů, popularizace "průmyslových profesí" - věc, po které manažeři průmyslových podniků volají čím dál více. Veřejnoprávní médium ( placené také koncesemi ) má společnosti hlavně sloužit, nikoliv soupeřit s komerčními stanicemi a jejich mnohdy bulvárními pořady.

Váš dotaz a Váš podnět určitě nezapadne a v našem poslaneckém klubu jej určitě navrhnu k projednání. Děkuji za něj a přeji příjemný den.