solidarita s uprchlíky
Myslíte si, že jsou Češi xenofobním národem víc než jiné státy v Evropě, ale i ve světě? Co říkáte na kritiku, že údajně nejsme solidární a na podmínky, které nám Sobotka ohledně uprchlíků vyjednal?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Migrace
-
Sjezd KDU-ČSL vyzývá své zástupce ve vládě a v Parlamentu ČR a v EP,aby se zasazovali o řešení problému uprchlíků ohrožených na životě, kteří utíkají z oblastí postižených válečným konfliktem a kteří žádají o mezinárodní ochranu před pronásledování.
-
Jsme si vědomi, že nelegální migrace představuje v současnosti jeden z největších problémů Evropy. Podporujeme hledání společného řešení v rámci EU, avšak trváme na tom, že rozhodnutí o přijímání uprchlíků musí nadále zůstat v kompetenci národních států.
-
KDU-ČSL preferuje prevenci, zejména posílení vnějších hranic EU, urychlené vracení ekonomických migrantů, boj proti pašerákům lidí, zvýšení humanitární a rozvojové pomoci a větší zapojení bohatých muslimských zemí do řešení problému. Zároveň navrhujeme, aby se ČR připravila na možnou velkou uprchlickou vlnu z východu, která hrozí, pokud se dále rozšíří konflikt na Ukrajině.
Pronásledování křesťanů
-
KDU-ČSL odsuzuje útoky a pronásledování křesťanů ve světě, zejména Sýrii, Pákistánu, Iráku, Iránu a Severní Koreji, kde patří k nejvíce ohroženým menšinám. KDU-ČSL děkuje svým zástupcům ve vládě a v Parlamentu ČR a v EP za dosavadní angažmá ve prospěch pronásledovaných a vyjadřuje podporu jejich dalšímu úsilí na tomto poli.
-
Základní evropské hodnoty jsou pro nás trvale platné, nedělitelné a nedotknutelné. Těmito evropskými hodnotami KDU-ČSL rozumí: základní práva – zejména svobodu slova, svobodu shromažďování, svobodu vyznání, dále pak demokracii, právní stát, rovnost před zákonem a úctu k lidskému životu a lidské důstojnosti.
-
KDU-ČSL rozlišuje mezi islámem jako náboženstvím a politickým islámem jako ideologií, která nese prvky neslučitelné s demokracií a lidskými právy. Evropská nemuslimská většina musí vést s muslimskou menšinou neustálý dialog, vycházející ze zdůraznění evropských hodnot. V tomto dialogu musíme důsledně rozlišovat mezi islámem jako náboženstvím a politickým islámem jako státní ideologií.
Pokojné soužití s muslimy v Evropě ale nesmí znamenat smíření s politickým islámem. Evropa nesmí tolerovat vyjadřování nenávisti ke svým základním hodnotovým pilířům.
Sebevědomá Evropa musí vyžadovat, aby i v muslimských zemích byla respektována svoboda vyznánffí, jako ji respektujeme my, Evropané.