prof. Dr. Ing. Miroslav Plevný

  • BPP
  • Cheb
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

24.07.2023 12:05:11 - JACKS

3x doprava

Vím, že jste ,,jen" senátor, ale zajímalo by mě, proč to tak je a co s tím uděláte? Přeci máte nějakou moc, minimálně tu zákonodornou
1) Proč máme nejhorší silnice snad v celé EU?
2) Jak to, že stát není schopný ani vybudovat kvalitní dálniční síť, a když už se staví, tak se stavby vlečou?
3) To samé jsou obchvaty měst, které jsou také minimálně. Ani v Praze je nejste schopni dokončit. Proč?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

29.04.2024 15:48:11 - prof. Dr. Ing. Miroslav Plevný
 Odpověď na položený dotaz:

1.      Proč máme nejhorší silnice v celé EU?

Osobně se nedomnívám, že máme nejhorší silnice v celé EU, dokonce si myslím, že máme silniční síť docela dobrou. Samozřejmě nemluvím o rozsahu dálniční sítě, ale pokud se podíváme na místní komunikace, na tzv. krajské komunikace, tak si myslím, že to není tak špatné. Mohou být ale velké rozdíly mezi kraji, protože záleží na tom, jak který kraj do oprav těchto silnic investuje. Já osobně jsem z Karlovarského kraje a myslím si, že máme v kraji poměrně kvalitní komunikace. Vím ale, že jsou kraje kde tomu tak není, takže těžko se dá paušalizovat. Ale ještě jednou, pokud srovnám kvalitu naší silniční sítě s jinými zeměmi (a vynechám Rakousko a Německo) a podívám se např. na Polsko, Slovensko, nebo Maďarsko, tak rozhodně nemáme nejhorší silnice z celé EU. I v některých státech na západ od nás, jako je třeba Francie, také není všechno tak, jak si možná mnozí z nás myslí.

2) Jak to, že stát není schopný ani vybudovat kvalitní dálniční síť, a když už se staví, tak se stavby vlečou?

Je to především o penězích. My jsme začali bohužel velice pozdě, v době, kdy stavba dálnic byla dost drahá. Navíc naše legislativa možná až příliš ochraňuje vlastníky pozemků a často dochází k různým spekulacím s pozemky. Známe celou řadu případů kde problém je právě v majetkových vztazích a dále také v délce stavebního řízení. Věřím, že něco málo se zejména u těchto důležitých staveb bude dít, a že např. nová legislativa která je nově zaváděna to bude ještě vylepšovat. Příkladem je zákon o strategických investicích (tzv. liniový zákon), který by mohl minimálně u výstavby dálnic nebo v případě vysokorychlostních tratí pomoci. Ale vždy tu budou i ti, kterým se takové stavby nelíbí a snaží se je všemožně brzdit - ať už z důvodů, že je nechtějí, nebo protože povedou třeba v okolí jejich pozemku.


3) To samé jsou obchvaty měst, které jsou také minimálně. Ani v Praze je nejste schopni dokončit. Proč?

Nevím, jestli je jich minimálně, ale vím, že obchvaty měst se aspoň v těch částech naší země, kterou znám poměrně stavějí. Ale že to trvá dlouho, s tím souhlasím. Často je to opět spojeno s tím, že když je vytýčena nějaká trasa, tak je celá řada protestujících, kterým se to nezamlouvá. Takže zjednodušeně, všichni obchvaty chtějí, ale platí tady známý princip - ne blízko mého domu. V angličtině na to mají pojmenování NIMBY (not in my backyard) a to je bohužel problém, který máme po celé ČR.