"Vlak mi na zastávce nezastavil, i když jsem řádně stála na nástupišti. Tak jsem si zavolala taxík," uvedla pro ParlamentniListy.cz Světlana z Krnova, s tím, že pak si nechala cestu taxíkem proplatit Českými drahami.
Vlak má delší brzdnou dráhu
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jsou takové případy zcela výjimečné a není obvyklé, aby vlak nezastavil. "Ročně evidujeme kolem 10 až 15 stížností na takovou situaci. Proplácení taxi je zcela výjimečné a jsou to jednotlivé případy ročně, které se řeší individuálně," tvrdí Šťáhlavský. Přiznal, že vlak má delší brzdnou vzdálenost. V zastávce na znamení musí proto podle něj strojvedoucí očekávat, že bude zastavovat a musí přizpůsobit styl jízdy a rychlost tak, aby včas zastavil.
"Na zastávce stačí, aby cestující včas před příjezdem vlaku zaujal jednoznačnou pozici vyjadřující záměr cestovat vlakem, nejlépe se postavit na nástupiště k bezpečnostní linii, popřípadě lze tento postoj zdůraznit obvyklým gestem zvednutím ruky, mávnutím," uvedl Šťáhlavský. Nevysvětli, co má dělat člověk v mlze, nebo ve tmě. Asi raději nikam nejezdit.
Dobíhat vlak nelze, profrčí
Podle jeho slov každou stížnost České dráhy prověřují. "Vlak obvykle nezastaví kvůli tomu, že nebylo zřejmé, že osoba v blízkosti zastávky chce cestovat. To znamená, že nestála na nástupišti v blízkosti bezpečnostní zóny, kde probíhá nástup, ale byla ve větší vzdálenosti od kolejí. Ze záznamů na voze lze velmi snadno zjistit, jakou rychlostí strojvedoucí jel, zda přizpůsobil rychlost možnému zastavení a byl na ně připraven," uvedl Šťáhlavský.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Anna Vidiševská