Lokomotiva bude přidána do souprav některých Slováckých expresů, konkrétně na neelektrifikovaném úseku mezi Starým Městem u Uherského Hradiště a Luhačovicemi a také na dva spěšné vlaky spojující Staré Město s Brnem.
Lokomotivy s maximální rychlostí 100 km/h a s výkonem 1 103 kW (1 500 koní) měly elektrický přenos výkonu. Vybaveny byly motorem K 6 S 310 DR a trakčním dynamem TD 802. Výroba probíhala v závodě ČKD v pražské Libni. Prototyp T 478.1001 opustil továrnu v listopadu 1964. V letech 1967 až 1971 probíhala sériová výroba. Vyrobeno bylo celkem 230 lokomotiv vybavených parním agregátem PG 500 pro vytápění osobních souprav a dalších 82 lokomotiv určených jen pro nákladní dopravu bez topného agregátu. Ty byly označeny řadou T 478.2, později 752.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva