Spoje tzv. náhradní vlakové dopravy budou jezdit v pracovní dny od 28. dubna 2025. Linka bude označena jako xU0. Vlaky pojedou mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva páry vlaků v ranní špičce budou zajištěné v úseku Velké Březno – Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ a zpět (odj. ze stanice Ústí nad Labem západ v 6:30 a 7:30 a zpět z Velkého Března v 6:49 a 7:49). Tyto spoje doplní pravidelné vlaky mezi ústeckým západním a střekovským nádražím a zkrátí tak interval mezi oběma stanicemi. Na linku xU0 nasadí České dráhy motorové jednotky Regionova.
Během pracovních dnů vypraví České dráhy na této lince celkem 18 vlaků v každém směru. Celkově tak půjde celkem o 36 spojů denně a 180 spojů v pracovním týdnu od pondělí do pátku. Ve vlacích bude platit tarif IDS DÚK, Českých drah a systému jednotného tarifu OneTicket. Na vlaky budou ve stanici Ústí nad Labem-Střekov navazovat spoje nově zřízené linky č. 93 Dopravního podniku města Ústí nad Labem, která bude jezdit po trase Střekov nádraží – Nové krematorium a zpět. Autobusová linka pojede v pracovní dny cca od 5 do 23 hodin. Detaily k provozu MHD najdete ZDE.
Máte důvěru k instituci papeže coby hlavy katolické církve?Anketa
Zajištění provozu linky xU0 si u Českých drah objednal Ústecký kraj. Zahájení provozu linky navazuje na uzavření silničního mostu Dr. Edvarda Beneše od 26. dubna 2025 a otevření provizorní lávky pro pěší a cyklisty v jeho sousedství. Provoz linky je objednán po celou dobu uzavírky mostu.
Přestože bývá častější situace, kdy jsou kvůli stavebním pracím na železničních tratích nahrazené vlaky autobusovou dopravou, opačné případy, kdy železnice vypomáhá při uzavírkách silničních komunikací nebo při nepříznivých povětrnostních situacích, nejsou ojedinělé.
Například v roce 1995 procházela opravou Komořanská ulice v Praze a ČD vozily cestující zvláštní vlakovou linkou v úseku Praha-Modřany zast. – Praha-Komořany zast. Podobně vypomáhaly vlaky v pražské dopravě v létě roku 2010, kdy se opravovala tramvajová trať Anděl – Řepy. Vlaková linka S65 si tehdy našla své cestující a v provozu zůstala i po dokončení oprav tramvajové tratě. Od července do října 2019 se opravoval silniční most na hranici mezi ČR a Slovenskem mezi Hodonínem a Holíčí nad Moravou a ČD v tomto úseku vypravovaly vlaky místo autobusové linky 910.
Svůj nepostradatelný význam má železnice také při nepříznivém počasí. V roce 2002 tak vlaky částečně nahrazovaly linky pražského metra zatopené při ničivých povodních. V Ústeckém kraji pak vlaky často vypomáhají při povodňových stavech na Labi a zajišťují nouzové spojení z Děčína do Dolního Žlebu, například při zásazích složek IZS, a také v případě zatopení silnic pod sjezdy ze silničních mostů v Děčíně, častěji však v Ústí nad Labem. Vlaky potom zajišťují jediné spojení veřejnou osobní dopravou mezi oběma břehy Labe.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva