Správa železnic opraví během výluk traťový úsek z Velimi do Kolína

07.08.2022 10:03 | Tisková zpráva

Postupující modernizace trati z Velimi do Poříčan si v srpnu vyžádá také výluky traťových kolejí v opačném směru do Kolína. Správa železnic využije toto omezení k rozsáhlé opravě celého mezistaničního úseku Velim – Kolín.

 Správa železnic opraví během výluk traťový úsek z Velimi do Kolína
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Stavební práce v hodnotě téměř 111 milionů korun provedou společnosti SWIETELSKY Rail CZ a STRABAG Rail. Oprava každé z kolejí může trvat jen 12 dní, proto nasadí moderní stavební stroje. Obnovou projdou rovněž tři přejezdové konstrukce v daném úseku.

Traťový úsek mezi Velimí a Kolínem projde celkovou opravou, jejíž stěžejní práce budou spočívat v komplexní výměně železničního svršku. Oprava se týká obou kolejí v celém mezistaničním úseku a částečně i výhybek ve stanici Kolín. Obnovou tak projde traťový úsek o délce téměř sedmi kilometrů.

Na opravu každé z traťových kolejí je vyhrazeno pouze 12 dní, během kterých se bude provádět rekonstrukce výhybek ve stanici Velim, a to v rámci investiční akce Správy železnic v úseku Velim – Poříčany. Práce si vyžádají rovněž přerušení provozu vždy na jedné ze dvou traťových kolejí ve směru na Kolín. Výluka 1. traťové koleje proběhne od 8. do 19. srpna, následně od 20. do 31. srpna bude vyloučená 2. traťová kolej.

Aby se v takto krátkém časovém limitu dala celá akce provést, je nutné využit moderní techniku na výměnu kompletního železničního svršku. Ta zvládá snesení starého svršku, vyčištění kolejového lože, pokládku nových pražců a kolejnic, dosypání štěrku a nakonec i první podbití. Zhotovitelé proto na tuto opravu nasadí jeden z nejmodernějších strojů v Evropě – RUS 1000 S. Ten může pracovat rychlostí 180 až 200 metrů za hodinu. Opravou projdou i tři přejezdové konstrukce v traťovém úseku a budou vyčištěny příkopy podél kolejí.

Díky opravě dojde ke komplexní výměně kolejového roštu a souvisejícím pracím na poslední dvoukolejné části koridoru mezi Prahou a Kolínem, který je nejexponovanější a nejvíce zatíženou železniční tratí v České republice. „Cílem této akce je rovněž předcházet do budoucna nepředpokládaným výlukám. Stávající svršek navíc využijeme v následujících letech k opravám regionálních tratí ve východní části Středočeského kraje. Tím dojde k úspoře nákladů a smysluplnému využití daného materiálu, který nebude nutné nakupovat,“ vysvětluje za Správu železnic ředitel Oblastního ředitelství Praha Vladimír Filip.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení