Historie dnešní zastávky ve Cvilíně sahá do začátku osmdesátých let 19. století, kdy začala sloužit cestujícím na někdejší na Moravsko-slezské ústřední dráze z Olomouce do Opavy přes Krnov. Oprava a zateplení fasády byly stejně jako výměna oken a dveří s původním členěním realizovány s cílem přiblížit se historickému vzhledu budovy.
Opraveny byly prostory pro cestující a prodej jízdních dokladů i další provozní místnosti. Do hlavní budovy se přesunuly veřejné toalety, které jsou nyní přístupné i pro osoby s pohybovým omezením. K nové výbavě toalet patří také přebalovací pult. V části budovy vznikly komerční prostory vhodné k provozování drobného prodeje, případně rychlého občerstvení. V patře byly zachovány a opraveny dvě bytové jednotky. Přístupy do výpravní budovy jsou řešeny bezbariérově. Stavebními úpravami prošlo i navazující nástupiště a přednádražní prostor.
Oprava výpravní budovy navázala na již dříve dokončenou rekonstrukci části tratě mezi Opavou a Krnovem a byla připravována v souladu se záměrem města Krnov na úpravu přednádražního prostranství. Zhotovitelem prací s celkovými náklady ve výši téměř 20 milionů korun byla společnost STRABAG Rail.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva