Historie dnešní zastávky ve Cvilíně sahá do začátku osmdesátých let 19. století, kdy začala sloužit cestujícím na někdejší na Moravsko-slezské ústřední dráze z Olomouce do Opavy přes Krnov. Oprava a zateplení fasády byly stejně jako výměna oken a dveří s původním členěním realizovány s cílem přiblížit se historickému vzhledu budovy.
Opraveny byly prostory pro cestující a prodej jízdních dokladů i další provozní místnosti. Do hlavní budovy se přesunuly veřejné toalety, které jsou nyní přístupné i pro osoby s pohybovým omezením. K nové výbavě toalet patří také přebalovací pult. V části budovy vznikly komerční prostory vhodné k provozování drobného prodeje, případně rychlého občerstvení. V patře byly zachovány a opraveny dvě bytové jednotky. Přístupy do výpravní budovy jsou řešeny bezbariérově. Stavebními úpravami prošlo i navazující nástupiště a přednádražní prostor.
Oprava výpravní budovy navázala na již dříve dokončenou rekonstrukci části tratě mezi Opavou a Krnovem a byla připravována v souladu se záměrem města Krnov na úpravu přednádražního prostranství. Zhotovitelem prací s celkovými náklady ve výši téměř 20 milionů korun byla společnost STRABAG Rail.
Správa železnic pokračuje v intenzivní obnově nádražních budov v moravskoslezském regionu, kromě Cvilína zahrnuje v letošním roce ještě dalších čtrnáct lokalit. Opravené budovy už slouží cestujícím například v Kunčicích pod Ondřejníkem nebo Loukách nad Olší. Pracuje se v Bohumíně, Třinci či na nádraží Opava západ a oprav se dočkají i výpravní budovy v Kravařích ve Slezsku, Valšově a Ostravě-Svinově. Nejrozsáhlejším projektem v této části republiky je v současnosti jednoznačně rekonstrukce havířovského nádraží za více než 157 milionů korun, kterou Správa železnic v letošním roce dokončuje. Už od loňské první etapy stavby tam mohou cestující využívat nové odbavovací prostory.
Z velkých infrastrukturních staveb v kraji pokračuje rekonstrukce trati z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po státní hranici. Kromě odstranění propadu rychlosti je její součástí i rekonstrukce nástupišť ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné včetně doplnění výtahů a také nástupišť v zastávce Závada. Stavba s celkovými investičními náklady přibližně 3 miliardy korun je spolufinancovaná Evropskou unií a částečně financovaná z úvěru EIB v rámci nástroje CEF Blending, dokončení je plánováno na příští rok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva