Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace ASEKOL, založené výrobci elektroniky, která trend sledovala i v minulosti, a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.
„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ říká Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti ASEKOL.
Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém ASEKOL registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se prodalo 52 000 televizí.
Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“
Vývoj prodejů TV v kusech
Období |
Duben |
Květen |
Červen |
2011 |
50 000 |
53 000 |
52 000 |
2012 |
48 000 |
65 000 |
80 000 |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva