ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí

23.07.2012 10:41 | Zprávy

Blížící se olympiáda a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že i přes neustálou snahu šetřit kupují nové televizory.

ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí
Foto: tan
Popisek: Elektroodpad na skládce

Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace ASEKOL, založené výrobci elektroniky, která trend sledovala i v minulosti, a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ říká Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti ASEKOL.

Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém ASEKOL registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se prodalo 52 000 televizí.

Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“

Vývoj prodejů TV v kusech

Období

Duben

Květen

Červen

2011

50 000

53 000

52 000

2012

48 000

65 000

80 000

 
Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize. Ale právě v souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Přitom v posledních letech jejich prodeje spíše klesají. Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami, tedy nad 25“. Jejich prodeje vzrostly meziročně 3x.
 
„Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ říká Hana Ansorgová. Připomíná také, že staré televizory nepatří do směsného odpadu, ale k ekologické recyklaci. „Starý televizor je potřeba zavézt na sběrný dvůr, nebo je možné nechat jej přímo v prodejně při koupi nového spotřebiče. Při zajištění technologicky správné a ekologicky nezávadné recyklace lze opětovně využít až 80 % každého televizoru.“


 

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Liška byl položen dotaz

Co myslíte tím tlakem pražských úřadů?

Píšete zde taky, že jste otevřený kritice, tak schválně, jsem zvědavý, co mi odpovíte. Netvrdím, že tato vláda, za kterou kopete dělá úplně vše špatně, ale kdyby si vedla dobře, jak vysvětlíte, že se většině lidí napříč regiony vede hůř a hůř, že se pro většinu z nás životní podmínky stále zhoršují?...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Primátor Prahy navštívil čtyři městské části, řešila se hlavně doprava

22:28 MHMP: Primátor Prahy navštívil čtyři městské části, řešila se hlavně doprava

Primátor Prahy Bohuslav Svoboda finišuje s návštěvami městských částí, které slíbil při svém nástupu…