Memorandum o porozumění podepsané mezi agenturou CzechTrade a čínskou společností JD bylo podepsáno se záměrem nastavit rámcovou spolupráci, která by vyhovovala současným záměrům agentury i jejích zahraničních kanceláří v Číně. Skupina JD provozuje platformu B2C e-commerce JD.com a ve své oblasti je dvojkou na čínském trhu. Jen v minulém roce dosáhla 305,3 milionu aktivních zákazníků. O čínský trh se dělí převážně se skupinou Tmall, další subjekty se na něm podílejí pouze v řádu několika procent.
Agentura CzechTrade má v plánu společnosti JD představit inovační potenciál českých podniků, který je v souladu s inovační strategií České republiky. Exportérům pomůže otevřít možnosti obchodování v oblasti čínského domácího prodeje. Záměrem memoranda je zjednodušit podmínky pro prodej českých výrobků tamním zákazníkům. JD má v úmyslu podporovat české firmy vstupující na čínský on-line trh, a to po celý první rok spolupráce. Podniky budou mít zvýhodněné přihlášení do programu a budou jim zajištěny preferenční podmínky. Cílem memoranda je také pořádání seminářů pro české společnosti za účelem lepšího pochopení obchodních příležitostí v Číně a toho, jak mohou být optimalizovány pro prodej přes platformu e-commerce. V rámci memoranda chtějí oba subjekty efektivně spolupracovat na ochraně práv duševního vlastnictví. Jedná se totiž o oblast, která je při rozhodování o vývozu do Číny významnou bariérou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva