„S postavou Afrodity je spojeno mnoho příběhů, jež se dodnes uchovaly a přinášejí trvalou inspiraci umělcům. I když samozřejmě nejen jim – Afrodita či Venuše se totiž ukazují jako dobrý ‚tahák‘ také v reklamě, vždyť mnohé produkty nesou právě jméno antické bohyně,“ připomněl 2. září 2021, v předvečer otevření výstavy na slavnostní vernisáži, místopředseda Akademie věd ČR Ondřej Beránek.
Jmenujme jeden z nejznámějších příběhů – o svárů tří olympských bohyň o to, která z nich je nejkrásnější, a které tak po právu náleží zlaté jablko. Paris, mladý trojský princ, oslněný velkolepostí Héry, Athény a Afrodity dal přednost poslední jmenované, protože ta mu na rozdíl od zbylých žen nabídla jako dar lásku největší krasavice, jaká kdy chodila po zemském povrchu. Co následovalo, vědí všichni milovníci starých řeckých bájí – únos Heleny a trojská válka, v níž bojoval silný Achilleus i chytrý Odysseus.
Téma Paridova soudu se dostalo na mnoho obrazů, nástěnných maleb či sochařských děl. Ostatně i jeden z vystavených exponátů v Galerii Věda a umění na mýtus odkazuje drobným jablíčkem, které spoře oděná bohyně svírá v dlani.
Oblečená, či neoblečená?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva