„Rozednívat se bude čím dál později, stmívat naopak dříve. Je třeba počítat i s častějším výskytem ranních oparů, mlh, případně s vydatnými dešti. Horší vizuální podmínky nastávají také při přechodu mezi dnem a nocí. Podzimní a zimní dny tak mnohem více prověří řidičské dovednosti i připravenost techniky. Ze statistik vyplývá, že jízda za snížené viditelnosti je výrazně rizikovější. Pravděpodobnost dopravní nehody je čtyřikrát vyšší,“ vyjmenoval nástrahy číhající na řidiče instruktor bezpečné jízdy společnosti AUTODROM MOST Marek Kohoutek.
Stejnou měrou podle něj stoupá i riziko úmrtí chodce při kolizích. Za tmy, šera či při výskytu mlhy zemře každým rokem více než polovina z celkového počtu obětí z řad chodců. „Příčin je několik. Řidič má dříve unavené oči, což způsobí zhoršené vidění. Přes zdokonalující se osvětlení vozidel není rozhled a dohled ideální, to má za následek tunelové vidění, ztrátu periferního vidění, výrazné omezení prostorového vnímání. Navíc vzhledem k houstnoucímu provozu se prakticky nedají využít dálková světla. Za svítání a soumraku je pak největší pravděpodobnost střetu se zvěří,“ upřesnil Kohoutek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva