Cílem bylo opět vyhodnotit vlastnosti dezénů v provozu za mokra a sucha. Celkově bylo zkoumáno dvacet plášťů o rozměru 205/55 R16, polovina ekonomické třídy Budget a druhá vyšší třídy Premium.
Pneumatiky musely obstát v celkem 16 disciplínách na suchém a mokrém povrchu, test probíhal v Německu. Prostřednictvím záznamové techniky je objektivně zkoumána reakce při akceleraci, brzdění, mezní hranice vzniku aquaplaningu v podélném i příčném směru. Na suché vozovce se měří hlučnost a valivý odpor. Na kruhové dráze s mokrým povrchem se měří čas vozu v obou směrech. Na okruzích pak v tzv. handlingu licencovaní zkušební jezdci testují ovladatelnost vozu, posuzuje se čas na kolo. Důležité je i subjektivní hodnocení odezvy vozu na řízení a jeho stabilita. Testovací řidiči pochopitelně nevědí, s jakým obutím zkoušky provádějí.
Pro představu rozdílu mezi oběma třídami byla zvolena referenční pneumatika – Firestone Roadhawk, se kterou se porovnávají všechny ostatní ve skupině prémiových a budgetových účastníků testu. V tabulkách má proto uvedenu referenční hodnotu 100 %. Vítězem ekonomické třídy se stal Semperit právě před Firestone a Dunlopem, další příčky s těsnými rozestupy obsadily Kumho, Apollo a Matador. Ve třídě Premium vyrovnanými výkony na mokru i suchu nejlépe obstál Continental PremiumContact 7, druhé místo patří Michelin Primacy 4+ a třetí Bridgestone Turanz. Výsledky včetně výčtu hodnocení jednotlivých disciplín přinášíme v přehledných tabulkách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva