V roce 2016 se historická minima přepisovala hned v 6 měsících – v lednu, květnu, červnu, červenci, září a v listopadu. K meziročnímu nárůstu obětí nehod došlo jen ve 2 měsících – v březnu a v říjnu.
Podle vedoucího samostatného oddělení BESIP Martina Faráře je potřeba počkat na podrobnější rozbor statistik: „Ta čísla jsou velmi příznivá. Zatím z nich lze vyčíst, že se odpovědněji chovají nejzranitelnější účastníci provozu, tedy cyklisté, chodci, ale pozitivní je například i pokles následků nehod s alkoholem. Naopak, ačkoliv jsme se na něj soustředili, stále narůstá problém nevěnování se řízení, a stále rizikovější se stává kategorie seniorů.“ BESIP v roce 2017 oslaví 50 let existence. V něm bude pokračovat v úspěšné kampani na viditelnost chodců „Vidíme se?“, ve spolupráci s Policií ČR se zaměří na vzájemné chování účastníků silničního provozu, na seniory, na řidiče nákladních vozidel nebo na motorkáře.
Aby byla (v oblasti strategického cíle počtu usmrcených osob) splněna Národní strategie bezpečnosti silničního provozu, nesmělo v roce 2016 při nehodách zemřít více než 465 lidí, tj. o 195 méně než v roce 2015! Přestože se v součtu jedná o historicky nejnižší počet usmrcených osob, bilance fatálních následků dopravních nehod měla být na základě strategie ještě výrazně (o dalších 91 obětí) nižší.
Pro rok 2017 stanovuje Národní strategie bezpečnosti silničního provozu jako cíl nejvýše 427 usmrcených v důsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích v České republice. Meziročně tak musí dojít ke snížení počtu o 133 usmrcených osob, tj. o 23,8 % (pozn. v roce 2016 došlo meziročně ke snížení o 15,8 %).
BESIP
Ministerstvo dopravy
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva