E-shopy letos v prosinci očekávají rekordní tržby. První nápor v souvislosti s vánočními nákupy e-shopy zaznamenaly už začátkem listopadu, kdy došlo k nárůstu objednávek o 26 %. Alespoň část dárků bude letos v internetových obchodech pořizovat téměř 96 % online dotázaných, kteří se účastnili průzkumu www.shoptech.cz. Téměř dvě třetiny nakupujících nebudou experimentovat a využijí služeb e-shopů, se kterými mají již předchozí dobrou zkušenost.
I přesto, že online nákupy jsou již v plném proudu, většina dotázaných (82 %) uvedla, že chce své dárky online teprve pořizovat, zájem tedy ještě poroste. Nejpozději dva týdny před Štědrým dnem chce mít Ježíška vyřízeného 59 % respondentů. Ostatní připouští, že budou nakupovat na poslední chvíli. V těchto případech bude rozhodující i výběr způsobu dopravy nebo platby proto, aby dárky dorazily včas.
Vedle jiných způsobů platby na internetu je také relativně nově možnost zaplatit za online nákupy tzv. předplacenou platební kartou, která se stává více a více populární. Princip předplacených karet (například FreePay Mastercard) je stejně jednoduchý jako u předplacených telefonních SIM karet. Na kartu si nabijete určitý finanční obnos a platíte. V obchodech, restauracích nebo právě na internetu. Díky tomu, že nejsou karty vázané na účet v bance, je jejich hlavní výhodou bezpečnost. Beze strachu ze zneužití můžete nakupovat v tuzemských i zahraničních e-shopech a v případě, že kartu ztratíte nebo vám ji ukradnou, nehrozí ani vyluxovaný účet.
Předplacené platební karty dnes fungují v devatenácti evropských zemích. Podle průzkumu, zadaného společností MasterCard, by do roku 2020 měly útraty prostřednictvím těchto karet v Evropě dosáhnout až 112 miliard eur. Nejaktivnější uživatelé jsou zatím Britové a Italové. Co do celkového počtu vydaných karet má zatím navrch Rusko. V Polsku, kde se předplacené karty začaly vydávat v roce 2011, jejich počet přesáhl jeden milion.
Radost ze zavedení předplacených karet budou mít jistě i provozovatelé e-shopů, protože by se postupně měl odbourávat strach ze zneužití při platbách na internetu, který je mezi spotřebiteli v České republice stále patrný. „Lidé se tu obávají zneužití karty na internetu a ztráty osobních úspor, když je karta navázaná přímo na jejich účet. I když je tato obava díky všem poskytovaným garancím bank zbytečná, subjektivně to může spotřebitele přesvědčit. Neočekávám, že by se něco zásadního stalo ze dne na den. Z dlouhodobého hlediska ale tyto karty určitě přispějí k obecnému používání a přijímání platebních karet běžnými lidmi, kteří je doteď odmítali,“ myslí si Petr Kováčik, ředitel portálu Skrz.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva