ČD: Na dobříšskou větev Posázavského Pacifiku vyrazí Regionovy s novým cyklovozem

22.04.2016 18:08 | Zprávy

Na cyklisty oblíbené trati z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Mníšek pod Brdy do Dobříše se objeví nový cyklovůz s kapacitou 20 kol. Kromě neobvykle řešeného interiéru je unikátní i tím, že to bude první cyklovůz v Česku, který bude možné zařadit v soupravě mezi Regionovy nebo za ně.

ČD: Na dobříšskou větev Posázavského Pacifiku vyrazí Regionovy s novým cyklovozem
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Vozy upravené pro cyklisty se tak dostanou nově i tam, kde zatím být nasazeny nemohly. Do Dobříše by měl upravený cyklovůz vyrazit na začátku května.

Nový cyklovůz se objeví na dobříšské trati o víkendech a svátcích ve vlaku, který vyjíždí z Prahy do Dobříše v 10:25. Z Dobříše zpět do hlavního města se bude vracet v 17:34. S kapacitou 20 kol tak výrazně zlepší možnosti cyklistů vyrazit do této oblasti Brd.

„Regionovy na trase do Dobříše měly často za hezkého počasí problém všechny cestující s koly pobrat. Částečně se to teď vyřeší, je dobře, že se České dráhy pustily do speciálního cyklovozu pro tak atraktivní trať,“ říká Martin Šubrt, zástupce ředitele ROPID. Spokojený je s novým vozem i hejtman Středočeského kraje Miloš Petera: „Nasazením nového vozu pro cyklisty jsme vylepšili objednávanou dopravu na této trati, protože jiný dopravní prostředek než vlak vás s kolem v regionu nedokáže tak dobře přepravit. Doufám, že nezůstane jen u tohoto prototypu a brzy se dočkáme v Posázaví dalších vlaků upravených pro cyklisty.“

V čem je vůz unikátní

Na první pohled se tento cyklovůz příliš neliší od ostatních cyklovozů, přesto jde o důležitý prototyp. „Regionovy dosud mohly být plnohodnotně spojovány zase jen s Regionovami, jen tak byly propojené všechny řídící a komunikační systémy. Cyklovozy takové propojení dosud neumožňovaly,“ upozornil ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta. „Například dvě spojené Regionovy mají jednoho strojvedoucího, který řídí obě soupravy najednou. Pokud mezi ně dáme cyklovůz, musí být speciálně upravený, aby přes něj počítače obou motorových vozů komunikovaly, aby uměly ovládat jeho dveře, aby uměl hlásit zastávky atd. V pražském depu jsme postavili prototyp, který teď vyjede do ostrého provozu. Pokud se osvědčí, vytvoříme další vozy.“

Neobvykle řešený je i interiér. Vůz je v polovině rozdělen na dva samostatné oddíly – v jednom jedou cestující, v druhém se vezou jízdní kola. Cestující tak mají kola nadosah a nadohled, sedí ale přitom v odděleném prostoru.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaký je váš názor na návrh zákona o pokutách za lživou a urážlivou kampaň?

Já třeba ten návrh dost dobře nechápu. Kdo by jako měl posuzovat případné lži v kampani? A jak se pozná, že jde o kampaň a ne třeba jen o (lživé) vyjádření politika mimo kampaň? Není ten návrh zákona dost gumový, jakože pokuta za lhaní bude hrozit jen v kampani? Navíc jestli někdo lže není to vlastn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní zemědělské muzeum: Letenské prase a masopustní veselice už příští sobotu

22:08 Národní zemědělské muzeum: Letenské prase a masopustní veselice už příští sobotu

Zajímá vás, jak vypadalo historické řeznické náčiní? Jak se připravují zabijačkové speciality dnes? …