Nejčastěji při podomním prodeji. ČEZ proto spustil zvláštní microsite, která našim zákazníkům radí, jak při setkání s nekalými prodejci postupovat. Stránka obsahuje i kontaktní formulář na naše odborníky, kteří lidem v takových případech poradí.
K zákaznici přicházejí údajní zaměstnanci ČEZ. Prý jsou pověřeni zkontrolovat smlouvy. Prokazují se falešnými průkazkami s ofocenými logy ČEZ, pravděpodobně z nějaké faktury. Zákaznice smlouvy ukázat nechce a volá na naši zákaznickou linku, kde se teprve dozvídá, že ČEZ podomní prodej neprovozuje. Obchodníci, kteří jsou ve skutečnosti pracovníci jiného prodejce, na ni křičí a odcházejí. Konkrétní případ z Ostravy z konce dubna. Jeden z desítek obdobných, které nám zákazníci každý měsíc hlásí.
„Nekalé praktiky při prodeji energií existují dlouho, ale v posledních měsících roste počet domácností, které se s nimi setkávají. Denně nás naši zákazníci na tyto praktiky upozorňují,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Pokud lidé nátlaku podlehnou, je pak náprava často obtížná, ale stále možná. Občanský zákoník dává zákazníkovi v tomto ohledu velké pravomoci. Je ale třeba jednat rychle a nečekat, že se problém vyřeší sám.“
Jasný návod, jak v těchto případech postupovat, se nachází na nových stránkách www.cez.cz/nedejtese. Zákazníci se nejen dozvědí, na které úřady a instituce se mohou obracet, pokud se s nekalými praktikami setkají, ale nabízí i seznam typických rysů, podle kterých lze poznat, že na nekalého prodejce narazili. Tím nejtypičtějším je snaha zákazníka přimět co nejrychleji k podpisu smlouvy, aniž by si ji měli čas pořádně přečíst. Řádný obchodník, jehož nabídka je skutečně výhodná, totiž nechá zákazníkovi dostatek času na její prostudování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva