Hlavním cílem projektu je zjistit, zda se zvýší efektivita kurýrů využívajících elektrické dopravní prostředky a podpořit rozvoj ekologického městského provozu. Dalšími kritérii je otestování výdrže baterií a celková praktičnost elektrických dopravních prostředků při doručování zásilek po Praze. V případě elektrokol se průzkum zaměří také na dojezd do vzdálenějších a kopcovitých částí Prahy, kam se běžně kurýři na kolech se zásilkami nevydávají.
„ČEZ se věnuje zajímavým projektům z oblasti elektromobility, a proto nás možnost testování reálného výkonu elektrokola a elektroskútru v běžných podmínkách velice zaujala. Oba dva dopravní prostředky začínají pomalu ale jistě nacházet své místo na našem trhu a toto je jedinečná příležitost ukázat zájemcům jejich opravdové jízdní vlastnosti,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ.
„Pro naši firmu je příležitost otestovat tyto elektrické dopravní prostředky velmi lákavá. Naši nejvýkonnější kurýři ujedou na kole denně až 120 kilometrů a tak věřím, že se při takovémto nasazení elektrokol a elektroskútru do reálného provozu určitě projeví všechny jejich výhody i nedostatky. To může dodat vnímání těchto dopravních prostředků veřejností nový rozměr,“ dodává Martina Vaculíková z marketingového oddělení společnosti Messenger.
Kurýři si budou každý den zapisovat důležité údaje o počtu ujetých kilometrů, spotřebovaných kWh a doručených zásilek. To vše se po konci testovacího období porovná s běžnými výkony a zjistí se, nakolik a jakým způsobem se v běžném provozu projevila výměna běžných kol a skútrů za ty elektrické.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ