Elektřinu blok nevyráběl tři dny. Z důvodu zapůsobení automatických systémů bylo najíždění bloku po plánované odstávce přerušeno v noci na pátek. O víkendu také dokončili návoz separátorů.
Přerušení najíždění využili energetici k výměně kompenzátoru v nejaderné části elektrárny. (ZDE) Vlastní výměna trvala několik hodin, zbytek času tvořily kontroly a zpětné najíždění bloku. Odstávce nahrála i nízká spotřeba v přenosové soustavě. Dokonce i druhý blok poskytoval regulační služby. Konkrétně během neděle snížil výkon až o 50 MWe. Aktuálně je první blok na výkonu 66 procent a po dosažení plného výkonu provedou fyzici závěrečnou část energetických testů.
V sobotu ráno dokončili energetici návoz poslední části separátoru. Celkově proběhlo šest transportů. Dva z nich, které vezly těla separátorů, byly největší od spuštění elektrárny v roce 2000. První čtyři transporty, které postupně navážely vnitřní části separátorů z německého výrobního závodu ve městě Beckum, jely kompletně po silnici. Nejnáročnější pak byla přeprava vlastních těl separátorů. Z výrobního společnosti Balcke-Dürr, GmbH jeli více než třicetimetrové válce po Dunaji do Bratislavy. Pět dní pak trvala přeprava každého z nich z Bratislavy do Temelína. První separátor do elektrárny dorazil v sobotu 9. května. Druhý pak o týden později. Přepravní firma Rádl použila dva tahače o výkonu 750 koní, které umístila na oba konce více než třicetimetrové nákladní soupravy. Souprava jezdila jen v noci a podle úřady i policií dopředu odsouhlasené trasy a harmonogramu.
Vlastní výměna dvou velkých stříbrných válců začne na druhém bloku během odstávky od 12. června. ČEZ si od nových separátorů slibuje zvýšení výkonu o jednotky MWe a úsporu v jednotkách tisíc tun CO2.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva