Jako cyklobusy začala v těchto dnech fungovat polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Český Budějovic do Temelína. A i letos temelínští pracovníci počítají s jejich využíváním. Za přepravu kol přitom nic neplatí, ta je v ceně jízdného. „Je to letos moje první jízda cyklobusem. Nemohli jsme se dočkat, až budeme moct jezdit. Je to super, akorát kdyby bylo trochu lepší počasí,“ říká Martin Růžička a Kamil Houška dodává: „Když to půjde, tak budeme cyklobus využívat každý den.“
Před lety vedení elektrárny zavedlo přepravu kol pro své zaměstnance především kvůli jejich bezpečnosti. Odpoledne je mnohem lepší viditelnost a navíc cyklisté už nemusí nikam pospíchat. Mohou tedy jet po delší trase a vyhnout se hlavnímu silničnímu tahu. Vedle toho služba přináší i benefity pro životní prostředí. Podle údajů z Evropského parlamentu se totiž osobní automobily řadí mezi největší emitenty CO2. Na celkových emisích vytvořených v dopravě se podílejí 60,7 procenty. (ZDE).
Celkově od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 5 292 jízdních kol.
Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 4,9 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva