Nedávno Ministerstvo spravedlnosti představilo zavedení komunikační asistentky Justína. Chatbot, navržený k usnadnění orientace ve službách ministerstva, pomohl během pěti měsíců od jejího zavedení již více než 57 058 uživatelům.
Ministerstvo spravedlnosti nyní pokračuje v zavádění inovativních řešení, která celkově zlepší služby veřejnosti. „Chceme, aby úřad byl efektivnější a dostupnější. Umělá inteligence snižuje administrativní zátěž, pomáhá odbavit žádosti rychleji a dává zaměstnancům více prostoru věnovat se opravdu důležitým úkolům. Tento krok je součástí dlouhodobé snahy modernizovat veřejnou správu a přiblížit ji potřebám 21. století,“ vysvětluje ministr spravedlnosti Pavel Blažek.
Bezpečnost a ochrana dat na prvním místě
- Zavedená AI technologie je navržena s důrazem na bezpečnost a ochranu citlivých informací.
- Na rozdíl od veřejně dostupných AI služeb nepoužívá otevřené internetové zdroje a pracuje výhradně s interními daty úřadu.
- Veškeré informace jsou ukládány v uzavřeném virtuálním prostoru, ke kterému nemají přístup jiné organizace.
- Systém splňuje standardy Evropské datové hranice (EUDB), což znamená, že veškeré služby jsou provozovány v souladu s přísnými bezpečnostními normami EU.
- Přenos a ukládání dat jsou šifrovány a přístupová práva jsou pečlivě nastavena tak, aby byla chráněna před neoprávněným přístupem.
Využití umělé inteligence je dalším z kroků k digitalizaci a modernizaci státní správy. Využitím této technologie chce Ministerstvo spravedlnosti nejen usnadnit práci zaměstnancům, ale především zajistit občanům rychlejší a efektivnější služby.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva