Maloobchodní řetězec Tesco umožní zákazníkům z řad řidičů elektromobilů rychlé doplnění energie při cestách napříč republikou. Díky spolupráci se Skupinou ČEZ vybaví vybraná parkoviště svých areálů jen v letošním roce přibližně 30 veřejnými dobíjecími stanicemi. První dvě stanice již nabízejí bezemisní elektřinu u prodejny Tesco ve středočeském Kolíně. Provozovatel největší a nejvýkonnější české sítě veřejných dobíječek chce i v lokalitách Tesco stavět ultrarychlé stojany a dobíjecí huby se třemi a více stanicemi, které zkracují dobu dobíjení i čekání na něj. Dobíjecí stanice u prodejen Tesco vzniknou i díky grantu z Operačního programu Doprava.
„Tesco ve svých aktivitách usiluje o spokojené zákazníky a zároveň zodpovědný přístup k životnímu prostředí. Usnadnění elektromobility je naším dalším krokem při snižování nepřímých emisí. Zákazníci si budou moci během nákupu v prodejnách Tesco jednoduše a rychle dobít svůj elektromobil. Po premiérových stojanech spuštěných v Kolíně bychom ve spolupráci s ČEZ rádi v dalších měsících takto vybavili desítky parkovišť u našich obchodů. Majitelé elektromobilů si u nás bez čekání dobijí svá auta a věřím, že řada z nich se také zařadí mezi naše spokojené zákazníky,“ uvedla Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco Stores ČR.
„V České republice průběžně rostou počty elektromobilů a ty disponují stále delšími dojezdy. Aby mohly bez omezení a velkých časových zdržení nabíjet baterie o vyšších kapacitách, musíme jim nabídnout dostatečně hustou a výkonnou síť dobíjecích stojanů. Pro českou elektromobilitu je proto důležité, že řady infrastrukturních partnerů rozšiřuje významný obchodní řetězec jako Tesco. Podobně jako na všech dalších místech v naší síti budeme i tady řidičům garantovat odběr skutečně bezemisní elektřiny, a to díky certifikaci jejího původu z obnovitelných zdrojů,“ řekl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.
Během nákupu v prodejně Tesco může řidič díky stojanu o výkonu 50 kW doplnit většinu kapacity baterií svého auta zhruba za půlhodiny. Každá stanice nabízí dobíjecí konektory vhodné pro dobíjení všech značek a typů elektroaut. Zákazníci prodejen Tesco z řad řidičů elektromobilů platí za dobíjení u veřejných dobíjecích stojanů ČEZ v závislosti na typu stanice a rychlosti nabíjení, a to podle podmínek platného ceníku Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz Při zastavení k nabíjení se uživatel identifikuje pomocí zákaznické RFID karty nebo prostřednictvím aplikace FUTUR/E/GO, která spolu s webovým rozhraním (tzv. Driver portál) umožňuje pohodlnou správu jejich účtů. FUTUR/E/GO zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, umí vyhledat nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu a aktuální obsazenosti stojanů.
ČEZ si v rámci vize Čistá Energie Zítřka vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech. Tato řešení výrazně zkracují dobu pro doplnění energie a šetří čas řidičů i při čekání na volný dobíjecí konektor. V následujících měsících postaví ve spolupráci s Tesco desítky nových dobíjecích stojanů napříč celou Českou republikou.
ČEZ A ELEKTROMOBILITA Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO). Skupina ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.
TESCO STORES ČR patří mezi přední maloobchodní prodejce na českém trhu. Není však „jen“ obchodníkem. Stejně jako o potřeby a přání zákazníků se stará o životní prostředí, společnost, jejíž je součástí, i město, ve kterém působí. Ruku v ruce s tím jde strategie společnosti být vždy obchodem, který se přizpůsobuje konkrétnímu trhu v dané zemi, prostředí a zvykům místních zákazníků. Ve všech svých činnostech Tesco uplatňuje základní poslání, které spočívá v neustálé snaze poskytnout zákazníkům nejvyšší hodnoty, a získat tak jejich dlouhodobou loajalitu. V oblasti péče o planetu je jedním z cílů, který naplňuje již od roku 2020, používání elektrické energie ze 100 % obnovitelných zdrojů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva