Komitét už v otevřeném dopise ICOMOS 17. února 2023 apeloval na ministra dopravy Martina Kupku, aby se technické kolokvium nestalo jen dalším alibi pro zbourání kulturní památky. Má také výhrady k využití účasti mezinárodních expertů, která nesměřovala k hledání způsobu nejlepší opravy mostu. I k organizaci a výběru členů kolokvia Správou železnic - nejméně tři jeho členové s ní byli ekonomicky provázaní, o jejich objektivitě tudíž panují zásadní pochybnosti.
Přes uvedené výhrady se kolokvium jako celek shodlo na vyjádření k bodu číslo 3 – Posouzení možností sanace mostu na požadované budoucí zatížení, takto: „Účastníci považují opravu mostu na budoucí železniční zatížení za možnou. Nalezení řešení opravy je inženýrskou výzvou (s ohledem na bezpečnost, čas, náklady, údržbu, monitorování). Existují různé názory, do jaké míry a jak obtížný úkol to je.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva